۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱:۲۶
کد خبر: 82550148
T T
۰ نفر
صعود پرسپوليس به يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا

تهران - ايرنا - تيم فوتبال پرسپوليس با عبور از سد لخوياي قطر به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا راه يافت.

به گزارش ايرنا، نماينده شايسته فوتبال ايران، سه شنبه شب در دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه «جاسم بن حمد» شهر دوحه ميهمان لخويا قطر بود و در نهايت به برتري يك بر صفر رسيد تا براي نخستين بار جواز حضور در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت هاي مهم را به دست آورد.
اين ديدار در حالي آغاز شد كه دو تيم در بازي رفت به تساوي بدون گل قناعت كردند و همين مساله بر حساسيت هاي موجود افزوده بود.
اين ديدار با برتري لخويا در ميانه ميدان آغاز شد و در دقيقه هفتم «سروش رفيعي» پس از تكل خشن روي بازيكن ميزبان با كارت زرد جريمه شد.
هماهنگي خوب هافبك هاي لخويا قطر سبب شد تا پرسپوليسي ها تلاش زيادي براي محافظت از دروازه انجام دهند.
در دقيقه 23، همكاري تماشايي «وحيد اميري» و «مهدي طارمي» توپ را به محوطه جريمه ميزبان رساند و پاس طارمي را «چيكو فلورس» مدافع اسپانيايي لخويا به اشتباه درون دروازه تيم خودي جاي داد تا پرسپوليس به گل دست يابد.
در دقيقه 28، لخويا فرصت ايده آلي براي گل تساوي ايجاد كرد كه ضربه «يوسف مساكني» از بالاي دروازه پرسپوليس به بيرون رفت.
در نهايت نيمه نخست اين ديدار سرنوشت ساز با برتري يك بر صفر پرسپوليس به اتمام رسيد تا شاگردان «برانكو ايوانكوويچ» با آرامش بيشتري به فكر نيمه دوم باشند.
در نيمه دوم، لخويا كه خود را حذف شده مي ديد براي رسيدن به گل كار را تهاجمي آغاز كرد.
در دقيقه 55 «يوسف العربي» مهاجم نامدار مراكشي و آقاي گل ليگ ستارگان قطر كه به تازگي از مصدوميت رها شده است به ميدان آمد تا ميزبان با تمام قوا به دنبال گل باشد.
در دقيقه 61، «محسن مسلمان» كه عملكرد چندان خوبي نداشت، جاي خود را به «علي عليپور» داد.
در دقيقه 66، لخويا در آستانه رسيدن به گل بود كه ضربه «خالد مفتاح» به ديرك عمودي دروازه پرسپوليس برخورد كرد.
در دقيقه 73، «شهاب كرمي» به جاي «سروش رفيعي» به ميدان آمد تا پرسپوليس در دقايق باقي مانده، تدافعي تر كار كند.
حركت تيمي زيباي پرسپوليس در دقيقه 83، «فرشاد احمدزاده» را در موقعيتي طلايي قرار داد كه اين بازيكن با ضربه اي عجيب نتوانست گلزني كند.
در نهايت سوت داور چيني به نشان برتري يك بر صفر پرسپوليس به صدا درآمد تا نماينده ايران به جمع هشت تيم برتر ليگ قهرمانان آسيا راه يابد.
*تركيب لخويا:
قاسم برهان، محمد موسي، احمد ياسر، چيكو فلورس، خالد مفتاج، اسماعيل محمد(يوسف العربي)، لوييز جونيور، نام تائه هي، كريم بودايف، الموعز علي و يوسف مساكني
*تركيب پرسپوليس:
عليرضا بيرانوند، صادق محرمي، سيدجلال حسيني، محمد انصاري، حسين ماهيني، محسن ربيع خواه، فرشاد احمدزاده، سروش رفيعي(شهاب كرمي)، محسن مسلمان(علي عليپور)، مهدي طارمي و وحيد اميري(احسان علوان زاده)
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**3783**3404**خبرنگار: امير ميرزاييان**انتشاردهنده: محسن اسماعيلي

سرخط اخبار ورزش