۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82548382
T T
۰ نفر
انتقاد شدید رئیس موسسه شیعه شناسی آمریكا از جنایات رژیم آل خلیفه

تهران-ایرنا-«عباس الكاظم» محقق ارشد روابط بین الملل و كارشناس سیاسی خاورمیانه و رئیس موسسه شیعه شناسی امریكا در صفحه شخصی خود در شبكه اجتماعی توئیتر از جنایات رژیم آل خلیفه علیه شهروندان این كشور به شدت انتقاد كرد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، این كارشناس سیاسی و رئیس موسسه مطالعات شیعه شناسی مستقر در واشنگتن، در صفحه شخصی خود در شبكه اجتماعی توئیتر نوشت: دولت بحرین خشونت ها را تشدید كرده است و شهروندان بی دفاع را به قتل می رساند.
وی در ادامه انتقاد خود از رژیم آل خلیفه، تاكید كرد: دولت بحرین حتی مانع از آیین تشییع و خاكسپاری مناسب ( برای كشته شدگان) شده است.
رئیس موسسه مطالعات شیعه شناسی پیشتر تاكید كرده بود: استفاده یك اقلیت كوچك سیاسی (رژیم آل خلیفه) از منابع قدرت دولتی برای تهدید ماهیت وجودی اكثریت جمعیت (مردم بحرین)، مصداق كامل تروریسم فرقه گرا است.
این محقق ارشد روابط بین الملل و كارشناس سیاسی خاورمیانه پیشتر نیز تاكید كرده بود كه سران سعودی ظالم هستند.
مركز حقوق بشر بحرین اخیرا در گزارشی اعلام كرد كه رژیم آل خلیفه در سال 2016 میلادی یك هزار و 300 نفر از مردم بحرین را دستگیر كرده كه در میان بازداشت شدگان 187 كودك نیز حضور دارند.
درهمین خصوص، از سال 2011 بحرین شاهد حوادث فاجعه آمیز سركوب نارضایتی های مردمی از سوی رژیم آل خلیفه به جای ارائه خدمت به مردم این كشور بوده است.
براساس اعلام مجامع حقوقی بحرین، سركوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان بحرینی بویژه شیعیان این كشور توسط رژیم آل خلیفه در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز كرده اند كه بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند.
خاورم**9377** مترجم: حمید اوضح**انتشاردهنده: عزیز موسوی

سرخط اخبار جهان