۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۴
کد خبر: 82547420
T T
۰ نفر
پليس آگاهي تهران بزرگ از كشف پرونده كلاهبرداري 5 ميليارد توماني خبرداد

تهران- ايرنا- پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام كرد: سارقان انبارهاي كالاهاي تجاري محدوده خيابان فدائيان اسلام كه اقدام به كلاهبرداري 5 ميليارد توماني از مستاجران اين انبارها كرده بودند، در كمتر از 48 ساعت توسط ماموران پليس آگاهي شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس آگاهي پايتخت، 29ارديبشهت ماه سال جاري در پي مراجعه و طرح شكايت چند مالباخته در كلانتري 158 كيانشهر مبني بر سرقت هاي مشابه از انبارهاي تجاري شان در محدوده خيابان فدائيان اسلام، پرونده مقدماتي در اين خصوص با موضوع «سرقت اماكن» تشكيل و به دستور بازپرس شعبه اول داسراي ناحيه 14 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباختگان كه تمامي انبارهاي تجاري آنان همگي به شيوه اي مشابه و يك تاريخ مورد سرقت قرار گرفته بود، پس از حضور در پايگاه ششم آگاهي در اظهاراتي مشابه عنوان كردند كه از سال گذشته هر كدامشان به صورت جداگانه براي نگهداري كالا و لوازم خانگي تجاري اقدام به كرايه انبار از شخصي به نام «جواد. ب» ( 55 ساله) به عنوان متصدي و مالك بنگاه كرده اند اما پس از پايان تعطيلات هفته، تمامي آنان پس از مراجعت به انبارهاي محل كارشان اطلاع پيدا كردند كه انبارها مورد سرقت سارق يا سارقين قرار گرفته و همزمان متصدي و مالك بنگاه نيز (جواد. ب) ناپديد شده است.
با آغاز تحقيقات، كارآگاهان پايگاه ششم آگاهي با مراجعه به محل سرقت اطلاع پيدا كردند كه محل سرقت فاقد هرگونه سيستم ضبط تصاوير است! كه با شناسايي دوربين هاي مداربسته در حوالي بنگاه اقدام به بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته آنها كرده و اطمينان پيدا كردند كه در تمامي سرقت ها از يك دستگاه وانت سفيدرنگ و يك دستگاه خاور استفاده شده است.
همزمان با شناسايي خودروهاي استفاده شده در سرقت از انبارها، كارآگاهان از طريق مالباختگان اطلاع پيدا كردند كه يكي از بستگان جواد. س به نام «جمشيد. ق» (45 ساله ) مالك يك دستگاه خاور است كه از اواخر سال گذشته چندين نوبت به بنگاه تردد داشته و حتي براي تعدادي از كسبه بنگاه نيز اقدام به جابجايي وسايل كرده است.
همزمان با شناسايي جمشيد. ق، كارآگاهان در شاخه ديگري از تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه بر خلاف تصور مالباختگان مبني بر مالكيت بنگاه به شخص «جواد. س»، وي از اواخر سال گذشته اقدام به كرايه بنگاه از مالك حقيقي آن كرده و خود وي نيز از مجرمين سابقه دار در زمينه جعل، سرقت و خيانت در امانت بوده و در حال حاضر نيز داراي محكوميت قطعي از سوي دستگاه قضايي است.

*دستگيري اعضاي گروه سارقين
با بهره گيري از اطلاعات بدست آمده، كارآگاهان پايگاه ششم آگاهي در اولين مرحله از عمليات دستگيري اعضاي اين گروه از سارقين اقدام به شناسايي مخفيگاه جمشيد در محدوده خيابان فدائيان اسلام كرده، در حين مصرف مواد مخدر وي را دستگير و به پايگاه ششم آگاهي منتقل كردند.
جمشيد در همان تحقيقات اوليه به مشاركت خود در سرقت اعتراف و گفت: با هماهنگي «جواد. ع» و با مشاركت چند نفر ديگر به نام هاي امير، هوشنگ و رسول ( هر سه نفر از كارگران سابق بنگاه و معرفي شده از سوي جواد) اقدام به سرقت از انبارها و انتقال آنها به انباري در منطقه صفادشت كرج كرديم.
با شناسايي محل نگهداري اموال مسروقه در منطقه صفادشت كرج، بلافاصله هماهنگي لازم با مقام قضايي انجام و كارآگاهان با مراجعه به آدرس اعلام شده از سوي جواد. ع، ضمن كشف و توقيف تمامي اموال مسروقه اقدام به دستگيري سه عضو گروه به نام هاي «امير. ش» (43 ساله)، «هوشنگ. ك» (40ساله) و «رسول. ط» (38 ساله) كردند.
با دستگيري تمامي اعضاي گروه سارقين و همچنين كشف كليه اموال سرقت شده، نهايتا سركرده گروه نيز (جواد. س ) كه هنوز از دستگيري همدستانش اطلاع پيدا نكرده بود، در همان تاريخ دستگيري ديگر اعضاي گروه 31ارديبهشت ماه، دستگير و صراحتا به طراحي سرقت و سركردگي گروه اعتراف كرد.
سرهنگ كارآگاه رضا اميدي رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با هماهنگي انجام شده، تمامي اموال مكشوفه به تهران منتقل و برابر دستور مقام مسئول به صاحبان آنها مسترد گرديد؛ متهمين پرونده نيز با صدور قرارهاي قانوني روانه زندان شدند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار:معصومه جوان معبودي انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر