۴ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۳
کد خبر: 82544066
T T
۰ نفر
گفت و گوهاي ايران و شوراي همكاري خليج فارس به سود ثبات منطقه اي است

تهران- ايرنا - سفير جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اهميت توسعه روابط سياسي ميان ايران و كويت، گفت و گو و مذاكره را بهترين راهكار براي تقويت ثبات و صلح منطقه اي عنوان كرد.

«عليرضا عنايتي» سفير كشورمان در كويت در گفت وگو با خبرنگار ايرنا تصريح كرد : فراهم كردن فضاي گفت و گو و تعامل ميان ايران و شوراي همكاري خليج فارس تاثيرات مثبتي داشته و ملت ايران همواره دست دوستي را به سمت برادران و همسايگان خود دراز كرده است .
وي توضيح داد: اكنون فضاي حكمفرما بر منطقه به گونه اي است كه بايد با گفت وگو شرايط براي تقويت ثبات فراهم شود و سياست ثابت دولت جمهوري اسلامي ايران به رياست دكترحسن روحاني همين رويكرد گفت و گو بوده است .
عنايتي گفت: انتخاب دوباره دكتر روحاني براي يك دوره ديگر به عنوان رئيس جمهوري ايران نيز سبب ادامه رويكرد فعلي تهران خواهد شد. چرا كه امروزه شرايط منطقه نيازمند دوري كردن از هرگونه تنش است .
سفير كشورمان در كويت گفت: طرح هاي ارائه شده از سوي شيخ صباح الاحمد امير كويت براي فراهم كردن زمينه گفت و گوهاي مشترك ايران و شوراي همكاري خليج فارس امري حائز اهميت است و تهران نيز به نوبه خود به موفقيت اين طرح اميدوار است.
عنايتي ادامه داد: ملت ايران با حضور موفق و پرشور در پاي صندوق هاي راي مسير خود را انتخاب كرده و با دوستي و مودت به دنبال همكاري هاي متقابل است .
وي يادآورشد كه فعاليت هاي دمكراتيك سياسي در جمهوري اسلامي ايران طي 4 دهه اخير به صورت مستمر ادامه يافته است و نتايج موفقيت آميزي را به همراه داشت .
شبد**خاورم*320 **1010
انتشار:حسن معظمي
۰ نفر