۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82542140
T T
۰ نفر
نظاميان آل سعود مردم العواميه در شرق عربستان را آماج حملات خود قرار دادند

تهران – ايرنا – نظاميان آل سعود براي سيزدهمين روز متوالي روز سه شنبه نيز اهالي شهر العواميه واقع در استان القطيف در شرق عربستان را با گلوله هاي جنگي و راكت آماج حملات خود قرار دادند.

به گزارش شبكه تلويزيوني نبأ، عوامل سركوبگر سعودي در سيزدهمين روز يورش نظامي خود خانه هايي را به آتش كشيدند و وسايل و اثاث موجود در آن ها را از بين بردند و شماري از مردم بي دفاع مجروح شدند.
تعدادي از شهروندان از ابتداي يورش نظاميان سعودي تا كنون ناپديد شده اند و هم اكنون رگباري از گلوله و راكت بر اين شهر باريدن گرفته و زندگي در آن طاقت فرسا شده است.
نزديك به دو هفته است كه ساكنان العواميه با صداي گلوله و توپ و تانك به خواب مي روند و با دود حاصل از آتش سوزي ها از خواب بيدار مي شوند و شهروندان هدف گلوله ها قرار گرفته و به شدت زخمي مي شوند و آثار گلوله ها و راكت ها بر روي ديوارهاي شهر كاملا نمايان است.
نيروهاي يورشي سعودي در روز چهارشنبه بيستم ارديبهشت به بهانه بازسازي محله باستاني المسوره شهر العواميه را به محاصره تانك ها و زره پوش ها و نفربرهاي نظامي خود درآوردند اما با مقاومت اهالي اين محله مواجه شدند و به دنبال آن متوسل به زور شدند و محله را با ساكنانش زير آتش گرفتند و به دنبال آن اهالي ساير محله هاي شهر به حمايت از ساكنان المسوره پرداختند و دامنه درگيري ميان نيروهاي سركوبگر سعودي با مردم گسترش يافت و شدت گرفت كه در نتيجه آن تا كنون تعدادي از شهروندان شهيد و زخمي شده اند.
خاورم ** 1487**1144
مترجم : قاسم غضبانپور* انتشار دهنده: عليرضا جباري
۰ نفر

سرخط اخبار جهان