۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۲۰
کد خبر: 82540051
T T
۰ نفر
رژيم صهيونيستي نگران قرارداد تسليحاتي آمريكا و عربستان

تهران – ايرنا - 'يووال اشتاينيتز' وزير منابع آب و انرژي رژيم صهيونيستي يكشنبه شب نسبت به قراداد بزرگ تسليحاتي آمريكا و عربستان ابراز نگراني شديد كرده است.

به گزارش رويترز، اشتاينيتز پيش از جلسه هفتگي كابينه رژيم صهيونيستي افزود: اين موضوع (قرارداد تسليحاتي آمريكا و عربستان) بايد موجب نگراني ما باشد.
وزير منابع آب و انرژي رژيم صهيونيستي افزود: بايد مطمئن شويم كه سلاح هايي كه قرار است از آمريكا وارد عربستان شود و ارزش آن بالغ بر ميلياردها دلار است، هرگز موجب تضعيف برتري كيفي اسرائيل نخواهد شد، چرا كه عربستان همچنان يك كشور دشمن است و ما با اين كشور هيچ رابطه ديپلماتيك نداريم و هيچ كس هم نمي داند كه روابط ما در آينده با رياض چگونه خواهد بود.
اظهارات اين وزير رژيم صهيونيستي درحالي مطرح مي شود كه «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا هم اكنون در راس هياتي سياسي، تجاري و نظامي در عربستان به سر مي برد.
در نخستين روز اين سفر (30 ارديبهشت) مقام هاي كاخ سفيد اعلام كردند كه واشينگتن توانسته است قرارداد تسليحاتي به مبلغ 110 ميليارد دلار را با رياض منعقد كند.
بر اساس اين گزارش، اين قراردادها شامل فروش تجهيزات دفاعي و ارائه خدماتي است كه توانايي عربستان را در قبال آنچه كه «مشاركت در مبارزه با تروريسم در منطقه» ناميدند، تقويت مي كند.
ترامپ پس از سفر دو روزه خود از عربستان و شركت درنشست آمريكايي- عربي- اسلامي به همراه هيات همراه فردا دوشنبه وارد سرزمين هاي اشغالي خواهد شد و با مقام هاي رژيم صهيونيستي ديدار و گفت و گو خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، آمريكا وانگليس با حربه ايران هراسي و به منظور سرپا نگه داشتن مراكز توليد سلاح خود و تداوم تسلط بر منابع عظيم انرژي در كشورهاي عربي بويژه در منطقه خليج فارس، استمرار سركسيه كردن حكام اين كشورها را در دستور كار دارند.
شبس**9363** 1574** مترجم: محمد تدو ** انتشار دهنده: محسن تهوري

سرخط اخبار جهان