۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82532521
T T
۰ نفر

برنامه ريزي و هماهنگي اربعين 96 به طور رسمي آغاز شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82532521
برنامه ريزي و هماهنگي اربعين 96 به طور رسمي آغاز شد

كربلا-ايرنا- با تشكيل اولين جلسه ستاد عمومي اربعين حسيني در داخل عراق، به رياست سفير ايران در بغداد، برنامه ريزي و هماهنگي براي برگزاري اربعيني در شان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و پيام رسان نهضتش حضرت (زينب) در سالجاري رسما آغاز شد.

به گزارش ايرنا، در اين نشست كه به رياست ايرج مسجدي سفير ايران در عراق برگزار شد، آيت الله سيد مجتبي حسيني نماينده رهبر معظم انقلاب در عراق، در سخناني به عظمت حركت اربعيني و شعار اربعين اشاره كرد و گفت شعارهاي اربعين امروز داراي معاني و مفاهيم سياسي بزرگي است و صداي آن به گوش آمريكا و رژيم صهيونيستي و وابستگانش مي رسد.
وي تاكيد كرد كه در اربعين مي بايست به جاي تشريفات و ظواهر، به معنا توجه شود و همچنين پيشنهاد كرد كه تشكيل موكب هاي پذيرايي مشترك با عراقي ها دردستور كار قرار گيرد كه اين امر به معناي بپاداشتن وحدت و تواضع است و بايد از ظاهرگرايي ها و تجملات كه نشانگر خودنمايي و تكبر است اجتناب كرد.
درادامه اين جلسه، سركنسول هاي ايران در بصره، كربلا و نجف و نيز برخي مسئولان هماهنگ كننده نيز به فعاليت ها و برنامه ريزي هاي خود در آغاز راه اشاره كرده و نظرات خود را نيز براي بهبود برنامه ريزي هاي نهايي مطرح كردند.
مسجدي سفير ايران در عراق نيز در اين جلسه، آغاز كار برنامه ريزي ها و هماهنگي ها ، ويژه اربعين حسيني را از سوي نهادهاي ايراني در داخل عراق اعلام كرد و از مسئولان نهادها، سركنسول هاي ايران در عراق و ساير مسئولان مشاركت كننده در بحث زيارت اربعين ، خواست از امروز كار را با پيگيري امكانات، فراهم كردن تداركات و ايجاد ارتباطات مورد نياز آغاز كنند.
وي همچنين گفت ، جلسات اوليه را با مقام هاي عراقي از جمله وزير كشور ، نخست وزير ، وزير دفاع و ساير مقام هاي عراقي، آغاز كرده ايم و بحث ها درباره اربعين امسال ، در جمهوري اسلامي ايران و نيز در داخل عراق ، بطور همه جانبه شروع شده است.
در ادامه، سيد جعفر موسوي مشاور استاندار كربلا و نماينده استاندار در موضوع اربعين و نيز سيد حسين شرهان از مسئولان كميته برگزار كننده اربعين در شوراي استان كربلا نيز به جلسه عمومي هماهنگي ستاد ايراني اربعين پيوستند.
سيد جعفر موسوي در اين جلسه با ابراز خرسندي از حضور در جمع مسئولان ايراني در موضوع اربعين ، گفت با توجه به اهميت مساله اربعين چه از منظر معنوي و چه تبليغاتي، بر هماهنگي هاي رسانه اي در اين خصوص تاكيد كرد.
وي همچنين خواستار ايجاد مراكزي براي هدايت گم شدگان شد و گفت ، اين نياز به هماهنگي و همكاري بيشتر دارد.
مشاور استاندار كربلا در عين حال براي هرچه بهتر برگزار كردن اربعين حسيني تاكيد كرد كه نياز به تفاهم نامه هايي براي هماهنگي ها وجود دارد.
خاورم*4*1770*1144
* انتشار دهنده: عليرضا جباري

سرخط اخبار جهان