۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۴۷
کد خبر: 82526789
T T
۰ نفر
قالیباف: اموال خود و بستگان را در تلگرام گذاشتم

تهران - ایرنا - محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم مناظره تلویزیونی، گفت كه فهرست اموال خود و بستگان را در تلگرام منتشر كرده است.

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به این سئوال كه برنامه و راهكار موثر شما در ارتقای بهره وری در بخش كشاورزی و توسعه اقتصاد تبدیلی در شهرها و روستاها چیست، گفت: اجازه می خواهم چون جلسه قبل قولی به مردم داده بودم، توضیح دهم زیرا معتقدم شفاف سازی مهم ترین موضوع برای رشد اقتصادی است.
وی افزود: گفتم خوب است كه همه ما نامزدها اموال خودمان را و براساس قانون به اطلاع مردم برسانیم.
قالیباف افزود: البته قانون می گوید كه به اطلاع قوه قضائیه برسانیم،‌اما من معتقدم باید به اطلاع مردم برسانم ، من به مردم اعلام می كنم كه من كل دارایی خودم و بستگان را براساس قانون در كانال تلگرامی خود گذاشته ام تا معلوم بشود كه دارایی من كجاست، اگر این شفاف سازی واقعا صورت بگیرد، می تواند بسیار موثر باشد.
وی ادامه داد: یكی از موضوعات مهم ما كشاورزی است كه امنیت غذایی و حتی امنیت ملی ما به آن مربوط می شود ،حتی با محدودیت هایی كه در حوزه آب داریم، باید به سمتی برویم كه اقلام ویژه و حیاتی را خودكفا باشیم.
وی اضافه كرد: بنابراین این برنامه كاملا پیش بینی شده است ، سیاست های كلان هم این را مشخص كرده است، من در صورت انتخاب همان سند چشم انداز و برنامه ششم را برای كشاورزی دنبال می كنیم.
قالیباف گفت: مخصوصا برای روستاها برای آن یك میلیون و 200 هزار شغلی كه اشاره كردم در روستاها با همین نگاه به كشاورزی و صنایع كوچك و صنایع خانگی ، آن را تحقق می دهیم .
وی ادامه داد: اما من معتقد هستم تا زمانی كه مبارزه با فساد و رانت نشود چه در حوزه كشاورزی چه در حوزه صنعت و چه در حوزه صنایع دیگر نباشد،حتما موفق نخواهیم شد كه بتوانیم به نقطه خودكفایی كامل برسانیم و بتوانیم كار صادرات را نیز انجام دهیم.

**قالیباف :‌ما دلسوز مردم هستیم
قالیباف گفت: در آخر لازم می دانم كه به مردم گزارش بدهم ،اگر سكوت كنم به مردم خودم خیانت كرده ام و حقوق ایرانی ها را ضایع كرده ام.
وی گفت: امروز مشكل نبود رشد اقتصادی است،فرصت های نابرابر در حوزه های اقتصادی و اجتماعی است
قالیباف خطاب به روحانی و جهانگیری گفت: نخستین با خودتان و بستگان خودتا برخورد كنید ، بستگان شما در كنار شما در زمینه های مالی،بانكی دچار فساد هستند و خودتان از آن مطلعید، زیرا خود شما هم از این منابع استفاده می كنید.
وی گفت: شما نمی توانید اعتراف كنید كه 800 متر زمین را متری 3هزار تومان در سال 70 گرفتید و به طور یقین شجاعت ندارید كه این را اعتراف كنید.
وی با اشاره به جهانگیری گفت: به مردم بگویید زمین 385 هزار تومانی را 140هزار تومان از بیت المال گرفتید.حالا به ما می گویید كه املاك نجومی گرفتیم. چرا به مردم اطلاع درست نمی دهید ،بعد شما می خواهید با فساد برخورد كنید؟هر چه می گوییم ، می گویید دروغ است ، اسناد زمین شما را آورده ام.
وی اظهار داشت:هم اكنون 6میلیون بیكار داریم كه سالانه یك میلیون نفر هم به آنها اضافه می شود.
قالیباف افزود: ایران یك درصد جمعیت دنیا و 5درصد منابع دنیا را در اختیار دارد چرا نمی توانید كشور را با این منابع اداره كنید؟ زیرا مدیریت ندارید؛ سیستم هوشمند ندارید و اصلاح ساختاری نمی كنید؛ هرچه گفتید نكردید.
وی در پایان گفت: ما دلسوز مردم هستیم.

اقتصام**خبرنگار: حسینی خواه**انتشار: لیلا جودی ،‌مرضیه فاتحی

سرخط اخبار سیاست