۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82514808
T T
۰ نفر

نجات 40 خانوار عشایری گرفتار سیلاب در كوهرنگ

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82514808
نجات 40 خانوار عشایری گرفتار سیلاب در كوهرنگ

شهركرد- ایرنا- بخشدار بازفت كوهرنگ در استان چهارمحال وبختیاری گفت: در پی بارش باران سیل آسای بهاری، 40 خانوار از عشایر كوچرو با پنجهزار راس دام گرفتار سیلاب در این شهرستان نجات داده شدند.

سروش ظاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: امدادگران ستاد بحران شهرستان كوهرنگ و بخشداری بازفت به عشایر كوچرو كه قبل از شروع تقویم كوچ به مناطق ییلاقی در این استان عزیمت كرده اند، در حال كمك به عشایر گرفتار است.
به گفته وی، تعداد زیادی از عشایر چهارمحال وبختیاری در مناطق سخت گذر و كوهستانی منطقه بازفت شهرستان كوهرنگ از شدت باران بهاری و وقوع سیلاب غافلگیر شدند.
ظاهری با اشاره به سختی و طولانی بودن مسیر دسترسی به عشایر گرفتار سیلاب افزود: ستاد بحران شهرستان كوهرنگ و بخشداری بازفت از زمان شروع بارش باران كه همچنان نیز ادامه دارد، به حالت آماده باش درآمده است.
سازمان هواشناسی چهارمحال و بختیاری میزان بارندگی شامگاه گذشته تاكنون در شهرستان كوهرنگ را 16 میلیمتر، میانگین بارندگی سال زراعی جاری را یكهزار و 239 میلیمتر، بارندگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته را با 7 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت را با 6 درصد كاهش اعلام كرد.
كوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری در 95 كیلومتری شهركرد واقع است، این شهرستان مسیر اصلی كوچ عشایر به همراه یك میلیون و 500 هزار راس دام سبك به این استان است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
۰ نفر