۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82503303
T T
۰ نفر
اسكوترهای قاچاق متوقف شد/كشف لواشك های غیربهداشتی

تهران-ایرنا- جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس از كشف 189 دستگاه اسكوتر قاچاق با ارزشی بالغ بر یك میلیارد و 400 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی ذوالقدری، گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز مطلع شدند، یك دستگاه خودرو كامیون پس از بارگیری كالای قاچاق از بنادر جنوبی به مقصد شیراز در حال حركت است كه بلافاصله موضوع در دستور كار مأموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران به محور شیراز- بندرعباس اعزام شدند و پس از كنترل محورهای مواصلاتی و گشت زنی های نامحسوس در نهایت، خودرو مورد نظر را مشاهده و متوقف كردند كه در بازرسی از این خودرو، 189 عدد اسكوتر بدون مدارك قانونی و گمركی كشف شد.
سرهنگ ذوالقدری خاطرنشان كرد كه در این راستا دو متهم، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

**كشف 850 كیلوگرم لواشك غیربهداشتی
فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا از توقیف یك دستگاه خودرو نیسان و كشف 850 كیلوگرم لواشك غیربهداشتی خبر داد.
سرهنگ مصطفی علیزاده اظهار كرد: ماموران كلانتری مركزی پیشوا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یك دستگاه خودرو نیسان مشكوك شدند و جهت بررسی بیشتر، خودرو یاد شده را متوقف كردند.
این مقام انتظامی اضافه كرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، 850 كیلوگرم لواشك غیربهداشتی كشف و ضمن توقیف خودرو ، راننده را نیز دستگیر كردند.

**كشف انبار محموله بزرگ پارچه قاچاق میلیاردی
جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از كشف محموله بزرگ پارچه قاچاق به ارزش چهار میلیارد و 300 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ علی ابراهیمی افزود: در پی كسب خبری مبنی بر دپوی پارچه قاچاق در مهاباد، رسیدگی به موضوع در دستور كار ماموران دایره مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس ، محل مورد نظر، شناسایی و پس از كسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت كه در بازرسی از محل، 764 طاقه پارچه قاچاق كشف شد؛ ضمن اینكه در این راستا یك متهم، دستگیر و پس از تشكیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شد.

**عامل برداشت غیرمجاز، آشنا بود
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی كه از طریق خریدهای اینترنتی اقدام به برداشت غیر مجاز20 میلیون ریالی كرده بود توسط كارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل انتظامی استان همدان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ اكبر امینی افزود: در پی شكایت یكی از شهروندان همدانی مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز در مراجعه به پلیس فتا، شناسایی عامل یا عاملان برداشت غیرمجاز در دستور كار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد از حساب بانكی شاكی در قالب خریدهای اینترنتی مبلغ 20 میلیون ریال وجه برداشت شده و شاكی هیچ اطلاعی از نحوه برداشت ها نداشته است.
این مقام انتظامی گفت: كارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با بكار گیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر كردند.
سرهنگ امینی اظهار كرد: متهم كه از آشنایان شاكی بود ابتدا منكر بزه ارتكابی شد و سعی در كتمان حقیقت داشت كه با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشود و به موضوع برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب شاكی اعتراف و هدف از این كار را كسب منافع مالی اعلام كرد.

**عدم نگهداري از رمز مشكل آفرین شد
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوي در رابطه با گوشي‌ هاي هوشمند و نصب اپلیكیشن‌ هاي كاربردي بدون رعایت حریم خصوصي و آگاهي از امنیت آن، هشدار داد.
سرهنگ جواد جهانشیري گفت: به دنبال شكایت شهروندي مبني بر كم شدن نامتعارف شارژ سیم كارت تلفن همراه او، رسیدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی افزود: شاكي در اظهارات اولیه خود به كارشناسان اظهار كرد: حدود20 روز قبل كه براي ایام نوروز تلفن خود را رقم قابل توجهي شارژ كرده بودم، ناگهان متوجه اتمام شارژ آن شدم و پس از آن نیز به محض اینكه سیم كارت خود را شارژ مي‌كنم بلافاصله بدون اینكه بنده به جایي تماس گرفته باشم یا شارژ خود را استفاده كنم،‌ اعتبارم تمام مي ‌شود و از آنجایي كه شماره تلفنم بابت حرفه‌اي كه دنبال مي‌كنم در بین شهروندان شناخته شده است از تغییر آن نیز متضرر خواهم شد.
سرهنگ جهانشیري ادامه داد: با توجه به اظهارات شاكي، كارشناسان پلیس فتا گوشي هوشمند شاكي و نرم افزارهاي درون آن را به دقت بررسي كردند اما گوشي یاد شده فاقد هرگونه برنامه جاسوس افزار یا هرگونه برنامه‌اي مبني بر هك سیم كارت بود.
این مقام انتظامی افزود: با توجه به عدم وجود هرگونه برنامه جاسوس‌ افزار در گوشي شاكي، اپلیكیشن‌هاي كاربردي او ، دوباره مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به اینكه اپلیكیشن خرید شارژ، روي گوشي هوشمند شاكي فعال بود مشخص شد در یكي از برنامه‌هاي كاربردي دانلود شده توسط شاكی، امنیت آن مورد توجه قرار نگرفته و در نگهداري رمز عبور آن دقت لازم نشده و عامل سوءاستفاده از آن با به كارگیري تكنیك‌هایي به این رمز پي برده و از آن سوء استفاده مي‌كند.
وي ‌ادامه داد: با توجه به سرنخ‌هاي به دست آمده توسط كارشناسان پلیس فتا، متهمي‌ در این رابطه شناسایي و با هماهنگي قضایي دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوي گفت: متهم 27 ساله پس از مشاهده ادله فني به جرم خود اعتراف و اظهار كرد كه با سوءاستفاده از نا‌آگاهي برخي از كاربران و ارسال پیام‌هایي مبني براینكه شارژ رایگان یك هزار توماني و بیشتر در ازاي ارسال كد« **** » و با فریب كاربر از وي كد اطلاعات حسابش را دریافت و اقدام به سوءاستفاده از شارژ او می كرده است .

**كشف 143 رأس دام قاچاق
فرمانده انتظامی كبودراهنگ استان همدان از كشف 143 رأس دام قاچاق در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ محمدعلی محمدی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، اكیپ پلیس این شهرستان در 48 ساعت گذشته تور ایست و بازرسی مبارزه با قاچاق كالا و ارز را در محورهای مواصلاتی اجرا كرد.
وی افزود: ماموران انتظامی در این طرح به دو دستگاه كامیون كه حامل احشام بود، مشكوك و خودروها را متوقف كردند كه در بازرسی های به عمل آمده مشخص شد احشام، فاقد مجوز حمل هستند.
این مقام انتظامی ادامه داد: كامیون ها در حال حمل 143 رأس دام بودند كه با دستور ایست پلیس متوقف شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان كبودراهنگ ، ارزش ریالی احشام قاچاق كشف شده را بیش از یك میلیارد و 200میلیون ریال عنوان كرد و افزود: خودروهای حامل احشام توقیف شد و چهار متهم در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

**كشف 191 كیلوگرم تریاك
جانشین انتظامی شهرستان رابر استان كرمان از عملیات پلیس برای ناكامی قاچاقچیان و كشف 191 كیلوگرم تریاك خبر داد.
سرگرد یونس سالاری، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت زنی نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی در محور جیرفت-رابربه دو دستگاه خودرو پژو 405 مشكوك شدند و دستور ایست دادند.
این مقام انتظامی اظهاركرد: دراین عملیات، راننده خودروها پس از ورود به ایست و بازرسی بدون توجه به ایست پلیس ، اقدام به فرار كردند.
سالاری ادامه داد: ماموران پس از طی مسافتی خودرو را در یكی از محورهای كوهستانی رها شده یافتند و 134 كیلوگرم تریاك را كشف كردند. خودرو دوم نیز توسط ماموران یگان امداد در ورودی شهرستان متوقف و طی بازرسی تخصصی 57 كیلوگرم تریاك كشف شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان كرد: در این عملیات از دو خودرو توقیفی در مجموع 191 كیلوگرم تریاك كشف و یك قاچاقچی دستگیر كه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
به گفته وی تحقیقات برای دستگیری متهم دیگر، ادامه دارد.

**كشف محموله یك میلیاردی برنج قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان یزد از كشف 14 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یك میلیارد ریال توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی اظهار كرد: روز گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد با انجام یك عملیات ایست و بازرسی یك دستگاه تریلر كشنده دانگ فنگ را كه در كمربندی یزد با محموله برنج در حال حركت بود، متوقف كردند.
وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی اسناد، مدارك و بارنامه خودرو، متوجه شدند كه راننده خودرو اقدام به بارگیری 14 تن برنج خارجی به صورت قاچاق از شرق كشور كرده است كه به همین منظور، خودرو به پاركینگ منتقل شد.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد با بیان اینكه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد ، افزود: مبارزه با قاچاق كالا از اولویت های مهم پلیس استان است.
اجتمام9105**1776
خبرنگار:معصومه نیكنام ** انتشاردهنده: لیلا خطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر