۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82500877
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت شاهرود: رييس جمهور منتخب بايد اهل مبارزه با فساد باشد

شاهرود- ايرنا- امام جمعه موقت شاهرود گفت: بايد رييس جمهوري انتخاب شود كه اهل مبارزه به معناي عام و مبارزه با فساد به معناي خاص كلمه باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حميد عبداللهيان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شاهرود، افزود: رييس جمهور بايد با دشمنان بيروني مبارزه كرده و نسبت به موانع دروني نيز مقاوم بوده و در برابر آن ها بايستد.
وي دوست بودن با مردم را يكي ديگر از ويژگي هاي انتخاب رييس جمهور دانست و افزود: يكي از معناهاي ولي فقيه نيز، 'دوست' است يعني كسي كه رابطه اش با مردم بر مبناي دوستي و عشق نسبت به آن ها است.
امام جمعه موقت شاهرود با بيان اينكه رييس جمهور منتخب بايد دلسوز و مردم دار بوده و از رنج هاي مردم بكاهد، تاكيد كرد: بايد نسبت به كشور نگاه متوازن داشته باشد و همه كشور را يكپارچه ببيند و البته در اين توسعه اولويت بندي نيز داشته باشد.
عبداللهيان همچنين با تاكيد بر حمايت از مصوبات شوراي نگهبان، بيان كرد: شوراي نگهبان ضامن جمهوريت و اسلاميت نظام بوده و بنابر فتواي مقام معظم رهبري و امام راحل (ره)، مخالفت با مصوبات آن حرام است.
وي يادآور شد: نامزدهاي رياست جمهوري بايد در چارچوب موازين اخلاقي رقابتي سالم مبتني بر آموزه هاي قرآني عرضه كرده و با بيان توانايي هاي خود به حريم شخص ديگري نيز وارد نشوند.
امام جمعه موقت شاهرود همچنين با اشاره به آغاز دوسالانه اجلاسيه شهداي شاهرود گفت: دو سال قبل نيز نمايشگاه مفصل و زيبايي از تلاش هاي دفاع مقدس با همكاري همه دستگاه ها به ويژه بسيج و نيروهاي نظامي و انتظامي شهرستان شكل گرفت.
عبداللهيان با بيان اينكه نمايش فصل شيدايي براي نخستين بار در شهري غير از مراكز استان ها اجرا مي شود، افزود: بيش از 150 بازيگر اين نمايش روند تاريخي خلقت انسان تا زمان حال را به تصوير مي كشند.
وي همچنين با اشاره به فرارسيدن عيد مبعث، يادآور شد: پيامبر گرامي اسلام دنيا را متحول و فكر و فرهنگ مردم را عوض كرده است.
عبداللهيان با بيان اينكه تا زماني كه تفكر تغيير نكند، رفتارها اصلاح نمي شود، افزود: تا زماني كه فكر و فرهنگ مبتني بر توصيه خداي متعال نباشد، تمدن ها مادي است و تمدن مادي نيز ماندني نيست.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانيان ** انتشار دهنده: محسن شاكري

سرخط اخبار استان‌ها