۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۰۱
کد خبر: 82497815
T T
۰ نفر
سرنگونی هواپیمای ترابری ائتلاف سعودی با موشك زمین به هوای ارتش یمن

تهران-ایرنا- منابع خبری در یمن روز سه شنبه اعلام كردند كه نیروهای ارتش یمن یك فروند هواپیمای ترابری نیروهای ائتلاف عربی به سركردگی عربستان را در استان «مآرب» واقع در شمال شرق یمن سرنگون كردند كه بر اثر آن 13 نظامی كشته شدند.

به گزارش خبرنگار المنار در صنعاء پایتخت، یگان موشكی ارتش یمن موفق شد یك فروند هواپیمای ترابری ائتلاف سعودی را در شمال پادگان «تداوین» در استان «مارب» سرنگون كند.
بر اساس این گزارش، طبق آمار اولیه، 13 نظامی كشته شده اند كه شماری از آنها افسران كشورهای حاشیه خلیج فارس بودند.
از سوی دیگر، شبكه خبری المسیره گزارش داد كه یگان توپخانه ارتش و كمیته های مردمی یمن، اماكن تجمع نظامیان سعودی را در مناطق «الدخان» و «الغاویه» در استان «جیزان» واقع در جنوب عربستان گلوله باران كردند.
بر اثر این حملات شماری از نظامیان دشمن كشته یا زخمی شدند و مراكز نظامی آنها آسیب جدی دید.
در همین حال درگیری نیروهای ارتش یمن با نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در شرق شهر بندری «المخا» در استان تعز، به هلاكت بیش از 30 مزدور سعودی منجر شد.
عملیات نیروهای ارتش یمن و كمیته های مردمی علیه مواضع عربستان در راستای دفاع از خاك این كشور كه از ششم فروردین سال 1394 شمسی، در معرض حملات گسترده زمینی و هوایی عربستان سعودی به همراه ائتلافش قرار دارد، صورت می گیرد.
حملات عربستان به یمن كه در راستای بلندپروازی های سران ریاض و در سایه سكوت محافل بین المللی همچنان به قوت خود ادامه دارد، نتیجه ای جز نابودی زیر ساخت های این كشور، كشتار و آواره كردن هزاران یمنی در پی نداشته است.
خاورم**9329**1144 مترجم: ندا بهبودی** انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر

سرخط اخبار جهان