۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82476261
T T
۰ نفر
پارلمان اروپا و سازمان ملل در ژنو خواستار آزادی فعال حقوق بشری امارات شدند

وین - ایرنا - رئیس كمیته فرعی حقوق بشر پارلمان اروپا و دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، از دولت امارات عربی متحده خواستند كه 'احمد منصور' فعال حقوق بشری بازداشت شده را فورا آزاد كند.

'پی یر آنتونیو پانزری' رییس كمیته فرعی حقوق بشر پارلمان اروپا امروز (سه شنبه) در بیانیه ای نوشت: از مقام های امارات می خواهم كه در پی بازداشت احمد منصور به اتهام انتشار اطلاعات نادرست با هدف آشوب، نفرت و لطمه زدن به وحدت ملی، او را بدون قید و شرط آزاد كنند.
پانزری افزود: تمام اتهام های مطرح شده علیه منصور باید برداشته شود، زیرا به نظر می رسد این اتهام ها تنها ناشی از اقدامات حقوق بشری مشروع و مسالمت آمیز او است.
رئیس كمیته فرعی حقوق بشر پارلمان اروپا تاكید كرد: همچنین امنیت كامل او و خانواده اش باید تضمین و تمام اموال توقیف شده او باید مسترد شود.
وی افزود: مدافعان حقوق بشر در سرتاسر جهان باید قادر باشند فعالیت های مشروع و مسالمت آمیز خود را بدون هراس از عواقب و آزاد از هر گونه محدودیتی انجام دهند.
همزمان گروهی از كارشناسان دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز از امارات خواستند كه فورا این طرفدار حقوق بشر را آزاد كند. این كارشناسان سازمان ملل اقدام امارات در دستگیری احمد منصور را 'حمله مستقیم' به كار مدافعان حقوق بشر نامیدند.
امارات متحده عربی احمد منصور را بامداد دوشنبه 30 اسفند 95 به اتهام انتشار مطالبی در تبلیغ آشوب و نفرت در رسانه ها خبر بازداشت كرد.
پیش از این نیز سازمان عفو بین الملل، منصور را یك فعال اجتماعی برجسته حقوق مدنی و حامی اصلاحات در جریان بهار عربی دانسته و این اقدام دولت امارات را محكوم كرده بود.
منصور و چهار فعال دیگر در سال 2011 در جریان خیزش معروف به بهار عربی برای درخواست اصلاحات در كشورهای عربی، به زندان محكوم شدند.
اروپام**1078**1479
خبرنگار: بابك جعفری **ناشر:حسن سالك رضائی
۰ نفر