۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۲۶
کد خبر: 82475490
T T
۰ نفر
روسیه بررسی قتل عام مردم موصل توسط آمریكا را در شورای امنیت خواستار شد

مسكو - ایرنا - روسیه نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل را برای بررسی ادامه قتل عام مردم موصل در بمباران های آمریكا، خواستار شد.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام كرد: در حمله هوایی 10 روز پیش آمریكا به موصل عراق حدود 100 غیر نظامی كشته شده اند.
بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف در نشست مطبوعاتی با آنجلینو آلفانو وزیر خارجه ایتالیا در مسكو گفت: بعید است شورای امنیت در این مورد نظر واحدی داشته باشد، ولی پرسش های خود را مطرح خواهیم كرد تا وضعیت را كنترل كنیم.
وی افزود: اطمینان دارم كه بمباران اخیر بیش از یك ساعت ادامه داشته و اگر در طول این مدت، متوجه نشده اند مناطق هدف بمباران نظامی نیست، اقدام های نظامیان آمریكایی عجیب دیده می شود.
وزیر خارجه روسیه در پایان ابراز امیدواری كرد كه شهر موصل هر چه زودتر به صورت كامل از اشغال داعش آزاد شود.
تاكنون صدها عراقی و سوری به ویژه زنان و كودكان از جمله در داقوق و موصل عراق و همچنین منبج سوریه و چندین شهر مختلف این دو كشور در حمله بمب افكن های آمریكایی و ائتلاف وابسته كشته شده اند.
روسیه 25 اسفند ماه نیز با تاكید بر لزوم پایان یافتن بمباران های ائتلاف آمریكایی در موصل كه به مرگ شمار زیادی از غیرنظامیان منجر شده، اعلام كرد: جامعه جهانی باید از حقایق تلخ كشتار مردم بر اثر بمباران ائتلاف آمریكایی آگاهی یابد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یك بیانیه فیس بوكی از سكوت رسانه های غربی و سازمان های دیده بان حقوق بشر در باره بمباران مناطق مسكونی موصل با هواپیماهای آمریكایی و ائتلاف وابسته انتقاد كرد.
زاخارووا نوشته است كه با وجود ادامه بمباران های موصل با حمله های هوایی ائتلاف آمریكایی، سكوت ها تداوم دارد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان كرد: در پایتخت های قدرت های بزرگ جهانی (كشورهای غربی) كنفرانس های مطبوعاتی با موضوع قربانیان بمباران های موصل برگزار نمی شود و در روزنامه های پرشمارگان و جلد نشریه ها نیز تصاویری از موصل و وضعیت فاجعه بار انسانی این شهر به چشم نمی خورد.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان