۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82475025
T T
۰ نفر
احمد ابوالغیط : بحران كشورهای عربی از رژیم صهیونیستی است

تهران-ایرنا- احمد ابوالغیط دبیركل اتحادیه عرب بیست وهشتمین نشست اتحادیه عرب را از نظر حضور سران كشورهای عربی و خارجی بی سابقه خواند و گفت كه این نشست باعث نزدیكی بیشتر كشورهای عربی خواهد شد.

ابوالغیط شب گذشته (یكشنبه) در گفت و گو با شبكه خبری اسكای نیوز اظهار داشت: انتظار می رود 17 یا 18 تن از پادشاهان، رئیسان جمهور و نخست وزیران و امیران كشورهای عربی در این نشست حضور یابند كه این مساله در نشست های اتحادیه عرب بی سابقه و مهم است.
وی با انتقاد از استكبار اسرائیلی گفت كه رویدادهایی كه كشورهای عربی تجربه می كنند ناشی از این استكبار است.
ابوالغیط افزود: ایجاد فرصت برای گفت و گوی رهبران كشورها از جمله توافق و اظهار تلاش های مشترك در حل مشكلات منطقه موجب امیدواری است و می توان گفت كه این نشست عرب ها را بیشتر به هم نزدیك می كند.
دبیركل اتحادیه عرب اظهار داشت: نشست چهارشنبه اتحادیه عرب در اردن با اطلاعات به دست آمده، فرصتی برای مشورت بین سران و گذشتن از اختلافات است.
ابوالغیط وضعیت سوریه را بسیار پیچیده توصیف كرد و گفت برای دبیركل سخت است كه بدون توافق با كشورهای عربی تصمیمی اتخاذ كند.
بیست و هشتمین نشست اتحادیه عرب قرار است 29 مارس (9 فروردین) در بحر المیت اردن با حضور سران و رهبران كشورهای عربی برگزار شود.
خاورم**1408**1064
مترجم: اكرم كرمی
۰ نفر