سعد الحریری: به زودی به عربستان سعودی سفر می كنم

بیروت-ایرنا-«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان ضمن رد برخی شایعات درباره وجود اختلاف بین او و مقام های سعودی تاكید كرد كه به زودی به ریاض سفر خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، الحریری این سخن را در جریان كنفرانس مطبوعاتی مشترك با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در قاهره مطرح كرد.
تلویزیون های مختلف مصری و لبنانی این نشست مطبوعاتی را پخش كردند.
نخست وزیر لبنان همچنین گفت كه به همراه «میشل عون» رئیس جمهوری در نشست سران اتحادیه عرب كه چند روز دیگر در اردن برگزار خواهد شد، شركت خواهد كرد.
سعد الحریری دیروز نیز در پاسخ به خبرنگار روزنامه «الاهرام» كه به وجود «فاصله» بین حریری و دولت عربستان در برهه اخیر و سفرنكردن او به ریاض اشاره كرد، بر روابط نزدیك و عمیق خود با مقام های عربستان سعودی اذعان كرد و گفت: موضوع دیدار من از ریاض در چارچوب برنامه های دو دولت سعودی و لبنان و موضوعات مورد بحث قرار دارد و هیچ چیزی جز این نیست.
سعد الحریری برای دیداری دو روزه از مصر، عصر دیروز سه شنبه وارد قاهره پایتخت این كشور شد.
وی در نخستین برنامه سفرش، امروز (چهارشنبه) با رئیس جمهوری مصر دیدار كرد.
خبرگزاری ملی لبنان اعلام كرد كه در جریان این سفر علاوه بر دیدارهای دوجانبه بین حریری با مقام های عالیرتبه مصری، نشست كمیته عالی روابط دوكشور برگزار می شود.
نخست وزیر لبنان همچنین در جمع بازرگانان مصری و لبنانی سخنرانی خواهد كرد.
الحریری را در این سفر تنی چند از وزیران كابینه لبنان از جمله «غسان حاصبانی» معاون نخست وزیر و وزیر بهداشت، «مروان حماده» وزیر آموزش عالی، «غازی زعیتر» وزیر كشاورزی، «غطاس خوری» وزیر فرهنگ، «یوسف فنیانوس» وزیر حمل و نقل و امور شهری، «سزار ابی خلیل» وزیر انرژی و آب، «رائد خوری» وزیر اقتصاد و تجار همراهی می كنند.
تركیب هیات همراه نخست وزیر لبنان بیانگر این است كه موضوعات اقتصادی در صدر برنامه های این سفر قرار دارد.
خاورم**2054
انتشاردهنده:محمد خواجوئی

سرخط اخبار جهان