۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۲۰
کد خبر: 82466527
T T
۰ نفر
سفير آمريكا در سازمان ملل: هرگز نبايد به روسيه اعتماد كنيم

تهران-ايرنا- «نيكي هيلي» سفير آمريكا در سازمان ملل متحد در مغايرت با ديدگاه هاي «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري اين كشور هشدار داد: ما هرگز نبايد به روسيه اعتماد كنيم.

به گزارش نشريه هيل (ارگان كنگره آمريكا) هيلي روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري ان بي سي نيوز اظهار داشت: بايد اين موضوع را جدي گرفت. ما نمي توانيم و نبايد به روسيه اعتماد كنيم.
اظهارات هيلي در حالي مطرح شده كه رئيس جمهوري آمريكا خواستار روابط گرم تر با «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه است.
وزارت دادگستري آمريكا روز چهارشنبه دو مامورامنيتي روسيه را به هك كردن شبكه ياهو در سال 2014 متهم كرد. اظهارات هيلي به دنبال اعلام اين موضوع از سوي وزارت دادگستري آرميكا مطرح شده است.
هيلي، ماه گذشته در نخستين حضورش در سازمان ملل متحد، روسيه را به خاطر الحاق كريمه محكوم كرد و گفت: متاسفم كه در اولين حضورم در اينجا (سازمان ملل) مجبورم اقدامات تجاوزكارانه روسيه را محكوم كنم.
وي افزود: ما به دنبال روابط بهتر با روسيه هستيم اما اوضاع ناخوشايند شرق اوكراين يكي از مسائلي است كه به محكوميت آشكار و قوي اقدامات روسيه نياز دارد.
به گزارش ايرنا، روابط احتمالي نزديكان ترامپ با روسيه در قبل از انتخابات رياست جمهوري نوامبر گذشته در آمريكا مشكلاتي را براي رئيس جمهوري جديد آمريكا به بار آورده است و به تازگي نيز كميته ملي حزب دمكرات آمريكا با پيش كشيدن پاي روسيه به پرونده مالياتي ترامپ در بيانيه اي اعلام كرد: تنها دليل خودداري دونالد ترامپ از انتشار كامل اطلاعات مالياتي خود، پنهان كردن ارتباطات مالي است كه با روسيه داشته است.
اروپام**9158*1579
مترجم: بهجت عباسي * انتشار : مرضيه فاتحي عليشاه

سرخط اخبار جهان