۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82466110
T T
۰ نفر
ديدار يكي از مشاوران سياسي رئيس جمهور آمريكا با رئيس رژيم صهيونيستي

تهران-ايرنا- يكي از مشاوران ارشد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريكا روز چهارشنبه در گفت و گو با 'روون ريولين' رئيس رژيم صهيونيستي راه هاي تشكيل دو كشور را بررسي كردند.

به گزارش شبكه پنج تلويزيون فرانسه (TV5)، 'جيسون گرين بلات' نماينده ويژه رئيس جمهوري آمريكا در امور بين الملل، تحركات خود را در خاورميانه افزايش داده است و به منظور تسريع روند مذاكرات صلح، در هفته گذشته با برخي مسئولان فلسطيني و اسرائيلي ديدار و گفت و گو كرد.
وي پس از ديدار با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل كه هفته گذشته برگزار شد، امروز (چهارشنبه) با روون ريولين ديدار و گفت و گو كرد.
در اين ديدار، گرين بلات تاكيد كرد ايجاد اعتماد بين اسرائيلي ها و فلسطيني ها، گامي نخست و بسيار مهم در جهت دستيابي به هر گونه راه حل ممكن است.
براساس بيانيه دفتر رئيس رژيم صهيونيستي، در اين ديدار دو طرف بر لزوم يافتن راه حلي به منظور زندگي مسالمت آميز فلسطيني ها و اسرائيلي ها در كنار يكديگر و تشكيل دو كشور مستقل اسرائيلي و فلسطيني تاكيد كردند.
ديدار از يك اردوگاه آوارگان فلسطيني بازديد و با رهبران مذهبي از جمله مهمترين محورهاي سفر نماينده ويژه دونالد ترامپ در سرزمين هاي اشغالي اعلام شده است.
بيش از اين سفر، مقامات آمريكايي اعلام كردند گرينبلات قصد دارد زمينه را براي از سرگيري مذاكرات صلح بين اسرائيلي ها و فلسطيني ها هموار كند.
روند صلح از ماه آوريل سال 2014 در پي شكست مذاكرات غيرمستقيم تحت هدايت جان كري وزير امور خارجه وقت آمريكا، با بن بست روبرو شده است.
مذاكرات صلح ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي پيش از اين در آوريل 2014 به دليل خلف وعده رژيم صهيونيستي درباره آزاد كردن زندانيان فلسطيني و ادامه شهرك سازي ها، متوقف شده‌ بود.
اروپام**9041**1908
مترجم: منوچهر جعفري ** انتشار دهنده : افشار دارابي

سرخط اخبار جهان