۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۵۹
کد خبر: 82457823
T T
۰ نفر
مجله علمي آشنا با موضوع روشنفكري به زبان تركي استانبولي منتشر شد

آنكارا- ايرنا- مجله علمي آشنا پس از هفت سال وقفه، با موضوع روشنفكري به زبان تركي استانبولي و به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تركيه منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، اين مجله علمي از سال 1374 در حال انتشار بوده و در صدد است تا از طريق انتشار مقالات علمي، خلاء هاي ‌اطلاعات علمي و فرهنگي قشر فرهيخته تركيه را پر كند و اطلاعات لازم علمي در اختيار علاقه مندان قرار دهد.
انتشار اين مجله بيش از هفت متوقف شده بود و برخلاف شماره هاي پيشين كه به موضوعات مختلف مي پرداخت، قرار است با اهتمام و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با رويكردي جديد در هر شماره به صورت تخصصي و موضوعي منتشر شود.
در شماره جديد اين مجله موضوع روشنفكري و اهتمام جامعه ايران و تركيه به خصوص قشر فرهيخته به اين موضوع مورد توجه منتشر كنندگان قرار گرفته و در اين شماره در روشنفكري و چالش ها و فرصت ها و تهديدهاي آن كه مورد توجه جامعه علمي دو كشور ايران و تركيه است، مطالبي منتشر شده است.
شماره جديد مجله آشنا به موضوع روشنفكري با مقالات ارزشمند علمي انديشمندان ايراني و ترك در نقد و بررسي روشنفكري در ايران و جهان اسلام پرداخته است.
اين مجله دو فصلنامه به زبان تركي استانبولي همراه با چكيده فارسي و انگليسي منتشر مي شود.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري

سرخط اخبار جهان