۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۰۴
کد خبر: 82442864
T T
۰ نفر
امام جمعه اهواز:مسئله محوری قدس در جهان اسلام نباید فراموش شود

اهواز - ایرنا - امام جمعه اهواز گفت: مسئله قدس كه در اشغال صهیونیست ها است یك مسئله محوری است كه باید مورد توجه قرار گیرد .

به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه این هفته اهواز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در كنگره بین المللی سران كشورهای اسلامی اظهار كرد: دشمنان اسلام یك جنگ بی منطق در سوریه و عراق به راه انداختند و از سطح دنیا مزدور جنگی جمع كردند تا در این مناطق با مردم بجنگند تا مسئله قدس فراموش شود.
وی ادامه داد :داعشی ها كه دست پرورده استكبار هستند با تاراج سرمایه های كشورهای اسلامی مزدوران خود را با همین سرمایه ها در سراسر جهان خریداری و جمع می كنند و آنها را به جان مسلمانان می اندازند تا ذهن آنان فقط متوجه مبارزه با داعش شود.
خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: برای اینكه مسئله اسرائیل كه یك مسئله محوری است فراموش شود داعش را در عراق و سوریه به وجود آوردند تا مسلمانان بجای نجات فلسطین درگیر داعش و تكفیریها شوند.
آیت الله موسوی جزایری با بیان اینكه داعش با پول عربستان تشكیل شده است گفت: جنگهای ایجاد شده در عراق و سوریه با پول عربستان به نفع اسرائیل به راه افتاده تا به اسرائیل فرصت داده شود نفس راحتی بكشد.

** بانكها در استان خوزستان به دنبال اجرای طرح اقتصاد مقاومتی نیستند
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: رهبر معظم انقلاب به قوای مجریه ، مقننه و قضائیه اعلام كرده اند كه اقدامات عملی خود در خصوص اقتصاد مقاومتی را تا پایان سال اعلام كنند .
آیت الله موسوی جزایری با انتقاد از وضعیت بد برخی كارخانه ها و موسسات اقتصادی استان در برخی شهركهای صنعتی استان گفت: حدود یك سوم كارخانجات این استان در حال كار كردن هستند و به دلیل مشكلات مالی بعضی تعطیل و بعضی نیمه تمام مانده اند كه نتوانسته اند به تولید برسند.
وی افزود: دولت تصویب كرده است كه تولید كنندگانی كه نتوانسته اند اقساط وام خود را باز پرداخت نمایند جریمه تاخیر آنها بخشیده می شود و مجددا وام آنها قسط بندی شود.
آیت الله جزایری با انتقاد از تعیین وثیقه سنگین از سوی بانكها برای پرداخت وام به تولیدكنندگان گفت: بانكها سند كارخانه را به عنوان یك وثیقه قبول ندارند هر چند این قانون لغو شده اما مدیران بانكها در خوزستان این مصوبه را قبول ندارند كه شخصا شاكی این قضیه خواهم شد.
خطیب نمازجمعه اهواز اظهار كرد: قرار است معاون اول رئیس جمهوری به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی یك تیم بازرسی را برای یافتن علت اجرائی نشدن مصوبات مجلس و دولت به استان اعزام نماید تا این موضوع را بررسی نمایند.
وی خطاب به رییس كل بانك مركزی گفت: اگر صدای ما را می شنوید بررسی كنید كه چرا مدیران بانكها در استان خوزستان در زمینه اقتصاد مقاومتی هیچ كاری نكرده اند.
وی افزود: از مسئولانی كه در استان مصوبات قانونی را اجرا نمی كنند و به قانون تمكین نمی كنند شكایت دارم و باید هر چه سریعتر عملكرد خود را اصلاح نمایند.
وی در خصوص پدیده ریزگردها هم گفت: در این خصوص تصمیمات خوبی گرفته شده كه از جمله آن اصلاح خطوط برق و تعویض و شست و شوی مقره ها و نصب ژنراتور های برق برای پمپاژ آب می باشد تا از این پس شاهد قطعی برق و آب در این استان نباشیم.
وی ضمن ابراز تاسف از شهادت نیروی امداد رسان برق كه از استان مازندران در این چند روز به خوزستان سفر كرده است بیان كرد : این نیروی فداكار كه به امداد مردم خوزستان آمده بود در حال كار در شبكه برق از ارتفاع سقوط كرد و جان خود را از دست داد.
7165/6064
خبرنگار : حمید رضا ترابی فرد **انتشار دهنده: محسن بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها