۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82442861
T T
۰ نفر
پاسخ روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه به درج مطلبی در یك روزنامه

تهران-ایرنا- روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه كشور در جوابیه ای به روزنامه جمهوری اسلامی اعلام كرد:خبر اولیه سخنگوی دولت درباره دریافت عیدی و حقوق بهمن ماه درست بوده و اجرا شده است.

به گزارش ایرنا در این جوابیه كه امروز منتشر شد، آمده است:مطلبی غیر منتظره و تعجب‌ برانگیز روز چهارشنبه 1395.12.04 در روزنامه وزین جمهوری اسلامی منتظر شد كه در آن هر چند با لحنی مشفقانه، رییس سازمان برنامه و بودجه كشور و سخنگوی دولت مورد انتقاد قرار گرفت كه چرا بر خلاف خبر رسانی اولیه در مورد پرداخت عیدی كاركنان دولت به همراه حقوق بهمن ماه، مجدداً در خبر دیگری اعلام نموده‌اند كه این اقدام تا 20 اسفندماه به تاخیر افتاده است و از آنجا كه این عدم تحقق خبر اولیه موجب سوء استفاده منتقدان قرار گرفت لذا اقدام نادرستی بوده است.
در این خصوص متذكر می شود:
1- صرف نظر از این كه نه تنها خبر اولیه سخنگوی دولت در اطلاع رسانی بعدی تغییری نیافته است بلكه اجرا هم شده است زیرا كارمندان شریف و محترم دولت مبلغ عیدی تعیین شده را همانطور كه اطلاع رسانی شده بود همراه با حقوق بهمن ماه دریافت نموده اند و آنچه ایشان در مصاحبه دیگری به آن اشاره داشته اند حقوق اسفند ماه بود كه آنهم گفته شد تلاش می شود زودتر از روال ماهیانه حداكثر 15 تا 20 اسفند ماه پرداخت شود ... و این نقل قول را نیز بسیاری از رسانه ها و ... به درستی منتشر نموده اند.
2- بازنشر یك خبر نادرست از سوی رسانه ای اصیل، دقیق و اخلاق مداری هم چون روزنامه جمهوری اسلامی بدون بررسی و به صرف اینكه در فضای مجازی نشر یافته است برای مخاطبین آن، هم غیرمنتظره و هم تعجب برانگیز بود چون استطلاع از اینكه عیدی كارمندان دولت با حقوق بهمن ماه پرداخت شده است به مراتب با مشی روزنامه جمهوری اسلامی سازگارتر است تا در همراهی با فضاسازی برخی از مخالفان در باز نشر یك خبر نادرست .
سیام**2021**1336 دریافت كننده:داود مرادپور** انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر