۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82442759
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری سابق یمن خواستار گفت وگو با عربستان شد

تهران- ایرنا- علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن ،رئیس حزب كنگره سراسری این كشور ضمن دعوت از عربستان برای گفت وگو اعلام كرد نیروهایش دارای موشك های دوربردی هستند كه تاكنون در جنگ استفاده نشده است.

به گزارش خبرگزاری یمن ( سبا) ،صالح در جلسه فرماندهان حزب كنگره مردمی در استان البیضاء خطاب
به عربستان وائتلاف آن گفت: تجاوز هوایی به یمن را متوقف كنید تا شلیك موشك را متوقف كنیم وما همچنان موشك های دوربردی داریم كه هنوز از آنها استفاده نكرده ایم.
صالح افزود: علی رغم محاصره ظالمانه شما را با ذخایر موشكی در خاك خودتان مورد حمله قرار خواهیم داد
وتاكنون حتی یك گلوله هم نخریده یا از خارج وارد نكردیم ودر صورت تداوم تجاوز از سلاح ها ،تانك ها وزره پوش های خود شما برای مبارزه با شما استفاده می كنیم.
صالح، آمریكا، رژیم صهیونیستی وانگلیس همراه با ائتلاف عربی به سركردگی عربستان را شریك جرم تجاوز به مردم یمن دانست وگفت: متجاوزان بدون هیچ حق یا قانونی كودكان وزنان را می كشند وكارخانه ها ، پل ها ودانشگاه ها ومدارس را ویران می كنند.
صالح آمادگی خود برای گفت وگو با عربستان وكشورهای ائتلاف آن اعلام و تاكید كرد: ما برای صلح آمادگی داریم دست خود را به سوی آن دراز می كنیم نه برای تسلیم .
عربستان همراه با چند كشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این كشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت كرد .این تجاوز نظامی تاكنون نتیجه ای جز كشتار بیش از 10هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این كشور نداشته است.
خاورم** 1453
مترجم: آمنه دهقان** انتشار دهنده: مریم شفیعی
۰ نفر