۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۳
کد خبر: 82433327
T T
۰ نفر
اعتماد به نفس و استقلال رای از ویژگی های آیت الله هاشمی بود

گرگان - ایرنا - مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شخصیت علمی آیت الله هاشمی رفسنجانی را بی نظیر خواند و گفت: اعتماد به نفس و استقلال رای از ویژگی های شخصیتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری شامگاه پنجشنبه در مراسم اربعین ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی هاشمی در شهرستان كردكوی واقع در غرب استان گلستان اظهارداشت: آیت الله هاشمی با وجود اینكه عاشق امام و رهبری بود ولی همواره استقلال رای خود را حفظ می كرد و در عین علاقه مفرط به آن بزرگواران رفتار عقلانی داشت.
وی ویژگی دیگر آیت الله هاشمی را مبارزه بیان كرد و افزود: این شخصیت هیچگاه دست از مبارزه برنداشت، 7 نوبت توسط رژیم شاه زندانی وشكنجه شد، ولی كسانی كه خود را دلسوز انقلاب می دانند ،بدترین توهین ها را نثار ایشان كردند.
این سخنران؛ شخصیت علمی آیت الله هاشمی را بی نظیر خواند و افزود: هاشمی از 14 سالگی به حوزه علمیه قم آمد و شاگرد آیت الله بروجردی شد و پس از 10 سال به مقام اجتهاد رسید.
وی با بیان اینكه از خودگذشتگی هاشمی رفسنجانی از بارزترین خصوصیات او بود، اظهار داشت: یكی از ویژگی های منحصر به فرد آیت الله هاشمی خلاقیت بود و همواره به دنبال طرح های نو بود.
حجت الاسلام صابری همچنین با اشاره به تهمت های فراوانی كه در خصوص ثروت آیت الله هاشمی روا داشتند، افزود: این تهمت ها درحالی بود كه آیت الله هاشمی در خانه ای كه امام راحل برای ایشان خریده بود، زندگی می كرد.
به گزارش ایرنا این مراسم با حضور جمعی از مدیران استان گلستان ، مسئولان و اقشار مختلف مردم كردكوی برگزار شد.
شهرستان كردكوی با افزون بر 75 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع است و با گرگان 27كیلومتر فاصله دارد.
ش/1648
**انتشار : پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها