۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82416805
T T
۰ نفر

برف یك هتل مجلل را در كابل تخریب كرد

۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82416805
برف یك هتل مجلل را در كابل تخریب كرد

كابل - ایرنا - یكی از هتل های مجلل در كابل پایتخت افغانستان بر اثر بارش سنگین برف فرو ریخت، اما در این حادثه به كسی آسیب نرسیده است.

به گزارش ایرنا، هتل «آسمایی» در منطقه نسبتا مركزی كابل موسوم به «نوآباد» در نزدیكی مسجد «شاه دو شمشیره» یكی از هتل های مجلل كابل و محل برگزاری بسیاری از مراسم و جشن های مردمی بود كه بخشی از آن، روز یكشنبه بر اثر بارش سنگین برف فرو ریخت.
یك نگهبان این هتل به خبرنگار ایرنا گفت كه در این حادثه به كسی آسیب نرسیده است.
كابل پایتخت افغانستان و دیگر استان های این كشور در 3 روز گذشته شاهد بارش سنگین برف و باران بود كه در برخی از استان ها صخامت برف به بیش از 250 سانتیمتر رسیده است.
در كابل پایتخت نیز شاخه های شماری از درختان شكسته و شماری دیگر از درخت های كنار جاده ای نیز از ریشه درآمدند.
«عبدالله حبیب زی» شهردار كابل نیز در صفحه اجتماعی خود از مردم كابل خواست كه برف های درخت های كابل را بتكانند تا سنگینی برف مانع از شكسته شدن و یا فرو افتادن آنها شود.
رئیس جمهوری افغانستان نیز شب گذشته به امور رسیدگی به حوادث طبیعی و كمیته حالات اضطراری آماده باش داد و از آنها خواست تا با تمامی امكانات به كمك اسیب دیدگان از سرمای شدید و بارش سنگین برف بشتابند.
گزارش ها از مناطق مختلف افغانستان حاكی از كشته شدن نزدیك به 80 تن از شهروندان این كشور است و دهها تن دیگر نیز آسیب دیده اند و صدها هكتار زمین كشاورزی همراه با محصولات نیز تخریب شده است.
وزارت كار و امور اجتماعی نیز روز یكشنبه را در سراسر افغانستان تعطیل عمومی اعلام كرده است.
آساق*291*1610**انتشاردهنده: حسن حسین زاده

سرخط اخبار جهان