۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۵۰
کد خبر: 82414460
T T
۰ نفر
الحشد الشعبی جاده های دسترسی داعش میان دو استان صلاح الدین و نینوا را قطع كرد

بغداد – ایرنا – نیروهای الحشد الشعبی مرحله دوم عملیات تامین امنیت جاده های مواصلاتی میان جزیره صلاح الدین و موصل و جنوب غرب صحرای نینوا را كه صبح امروز آغاز كرده بود، با موفقیت به پایان رساند و به هدف این عملیات تحقق بخشید و جاده های مواصلاتی داعش میان صحرای نینوا ، مكحول و الحویجه را قطع و زمینه را برای آزادسازی الحویجه فراهم كرد.

به گزارش السومریه نیوز، الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب افزود: در این عملیات 10 روستا و منطقه الشركة و ام غربه وبستان ردیف – تل ابو رسن – بستان شریف – أبو داوود – بیت سالم – سایر المعیوف – عبد نزال – بیت ابو نواف آزاد شدند.
بیانیه ادامه داد: الحشد همچنین تاسیسات نفتی در جزیره صلاح الدین را آزاد كرد كه داعشی ها از آن به عنوان مقر مركزی خود در این جزیره استفاده می كردند. علاوه بر آن سایر مقرهای داعش در منطقه در هم كوبیده شد و الحشد تجهیزات نظامی و تسلیحات سبك و متوسط به جا مانده از تروریست های فراری داعش در غرب صحرای نینوا را به غنیمت گرفت.
بیانیه توضیح داد: واحد مهندسی الحشد ده ها بمب و ماده منفجره كار گذاشته شده توسط دشمن را خنثی كرد و خاكریزهایش را از میان برداشت.
بدین ترتیب نیروهای عملیاتی الحشد الشعبی پس از پاكسازی مناطق آزادشده در سه محور در نقطه منطقه الشركه در عمق 14كیلومتری غرب الشرقاط به یكدیگر رسیدند.
نیروهای الحشد همچنین ده ها خانواده را از چنگال داعش نجات داده و به مناطق امن انتقال دادند.
شایان ذكر است نیروهای الحشد الشعبی امروز جمعه مرحله دوم عملیات تامین امنیت جنوب غرب صحرای نینوا را از دو محور، اولی از روستای عین البیضه به سمت جزیره نینوا در غرب و دومی از خیابان النمل به سمت تقاطع شمالی الشرقاط آغاز كردند.
شبك**5*1487*1770**1392**مترجم: قاسم غضبانپور**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی
۰ نفر