۶ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۴۵
کد خبر: 82400853
T T
۰ نفر
4500 غله كار خراسان شمالی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت كردند

بجنورد- ایرنا- معاون اعتبارات و بانكداری شركتی بانك كشاورزی خراسان شمالی گفت: سال زراعی جاری چهارهزار و 500 نفر از گندم كاران و كلزا كاران این استان واقع در شمال شرق كشور تسهیلات سرمایه در گردش دریافت كردند.

سیدمحمود سیدالحسینی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال بانك كشاورزی برای كمك به تامین نقدینگی غله كاران، به كشت های پاییزه سرمایه در گردش تزریق كرده است.
وی افزود: كلزاكاران به ازای كشت هر هكتار از این محصول 24 میلیون ریال و گندم كاران در كشت های آبی 18 میلیون ریال و در كشت های دیم نیز 9 میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی دریافت كردند.
معاون اعتبارات و بانكداری شركتی بانك كشاورزی خراسان شمالی در باره اعطای تسهیلات رونق به تولیدكنندگان گفت: 70 فقره پرونده كه در سامانه بهین یاب ثبت نام كرده بودند، به بانك كشاورزی معرفی شدند كه از این تعداد 40 نفر از متقاضیان، موفق به دریافت این اعتبارات تسهیلاتی شدند كه در مجموع 205 میلیارد ریال به این متقاضیان اعطا شد.
معاون اعتبارات و بانكداری شركتی بانك كشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان كرد: پرونده 30 نفر از این متقاضیان نیز در دست بررسی است.
سیدالحسینی در بخش دیگر از سخنان خود به اعطای تسهیلات برای ارتقای مكانیزاسیون كشاورزی اشاره كرد و افزود: امسال برای كمك به خرید 261 دستگاه تراكتور، 17 دستگاه كمباین و 364 دستگاه سایر دستگاه ها و دنباله بند ها اعتبار تسهیلاتی به متقاضیان اعطا و در مجموع 188 میلیارد ریال در این زمینه تزریق شده است.
به گفته وی دولت برای اعطای تسهیلات بخش مكانیزاسیون یارانه اختصاص داده است و پرداخت 3 درصد از سود این اعتبارات تسهیلاتی را تامین می كند این تسهیلات با نرخ 15 درصد اعطا می شود.
وی افزود: برای نخستین بار، یك دستگاه كمباین برداشت چغندرقند اتومات تولید كشور آلمان با كمك اعتبارات تسهلاتی بانك كشاورزی و یارانه سازمان جهاد كشاورزی به ناوگان كشاورزی استان وارد شده است.
معاون اعتبارات و بانكداری شركتی بانك كشاورزی خراسان شمالی تصریح كرد: برای خرید این كمباین 11 میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده و دولت نیز پرداخت یارانه به میزان چهار میلیارد ریال را تقبل كرده است.
استان خراسان شمالی 344 هزار هكتار عرصه باغی و كشاورزی دارد.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها