۱ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۳۰
کد خبر: 82394094
T T
۰ نفر
خروج افراد مسلح از حومه دمشق محور مذاكرات آستانه اعلام شد

مسكو - ایرنا - خروج گروه مسلح ضدسوری موسوم به جیش الاسلام از حومه دمشق یكی از محورهای مذاكرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان اعلام شد.

به گزارش ایرنا، محمد علوش مسئول سیاسی این گروه كه تحت الحمایه عربستان شناخته می شود و قرار است در مذاكرات آستانه شركت كند، روز جمعه این خبر را اعلام كرد.
روسیه، ایران و تركیه پس از موفقیت در ترغیب طرفین برای پیوستن به آتش بس فراگیر برقرار شده از 10 دی ماه، مذاكرات صلح سوری-سوری را برنامه ریزی كردند كه قرار است چهارم بهمن ماه با نظارت سازمان ملل در پایتخت قزاقستان برگزار شود.
رسانه روسی اسپوتنیك به نقل از مصاحبه علوش مسئول سیاسی گروه موسوم به جیش الاسلام به عنوان رییس هیات معارضان سوری در مذاكرات آستانه، نوشته است: آماده ایم برای خروج افراد مسلح خود از حومه دمشق در مذاكرات آستانه بحث كنیم.
به گفته این منبع، عقب نشینی به منظور ایجاد فاصله ای بیشتر بین طرف های درگیر است و انتظار می رود، طرف مقابل نیز اقدام های مشابهی انجام دهد.
نشست صلح آستانه كه در بیانیه نشست 30 آذر ماه وزیران خارجه روسیه، ایران و تركیه به صورت نهایی ارائه شد، با هدف شكست بن بست از سرگیری مذاكرات صلح سوری در ژنو برنامه ریزی شده است كه بیش از هفت ماه پیش با كارشكنی گروههای مسلح تحت الحمایه گروه كشورهای ضد سوری از جمله عربستان سعودی متوقف شده است.
در پایان این نشست سه جانبه بیانیه ای تصویب شد كه دربرگیرنده مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جهانی برای همكاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یكپارچگی سوریه، رد راهكار نظامی برای حل بحران كنونی، اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت، كمك فراگیر به سوری ها، لزوم اجرای نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاكرات سوری-سوری در قزاقستان است.
اروپام 1516** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان