۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82384334
T T
۰ نفر
رییس شورای نجات الانبار: 20 درصد الانبار هنوز تحت تصرف داعش است

بغداد-ایرنا- رییس شورای نجات الانبار با بیان اهمیت اثرات مثبت آزادی 'البعاج' در غرب استان نینوا در شمال عراق و این كه هنوز نزدیك به 20 درصد از اراضی استان الانبار در تصرف گروه تروریستی داعش است، بر بازپس گیری مناطق تحت تصرف داعش در مناطق شمالی استان الانبار تاكید كرد.

'حمید الهایس' امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مناطق 'راوه'،
'عانه' و 'القائم' در شمال استان الانبار، در نزدیكی مرزهای عراق با سوریه، هنوز در تصرف گروه تروریستی داعش قرار دارند.
وی روند عملیات نظامی در الانبار علیه گروه تروریستی داعش را، مثبت ارزیابی كرد و گفت كه به زودی عملیات آزادسازی شهر 'راوه' در 220 كیلومتری شمال غرب
'الرمادی' مركز استان الانبار آغاز می شود.
الهایس تاكید كرد كه عناصر گروه تروریستی داعش روحیه مقابله با نیروهای عراقی را از دست داده و به هر دری می زنند تا بتوانند از این مناطق فرار كنند.
رییس شورای نجات الانبار گفت كه گروه تروریستی داعش همچنان از شهروندان عراقی در مناطق تحت تصرف اش در الانبار به عنوان سپر انسانی استفاده می كند و همین امر باعث شده كه نیروهای عراقی در انجام عملیات ضربتی به این گروه به خاطر وجود شهروندان، تعلل كنند.
وی خاطر نشان كرد كه آزادی منطقه 'البعاج' در غرب استان نینوا به طور مثبتی بر تسریع در آزادی سازی مناطق تحت تصرف داعش در شمال استان الانبار به ویژه شهر مرزی 'القائم' اثر گذار خواهد بود.
پیش بینی می شود كه مرحله ششم عملیات تشكیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی در محور غربی استان نینوا، مناطق البعاج و قیروان و الحضر را در بر گیرد.
الهایس در پاسخ به این سوال كه نخست وزیر اردن در سفر اخیر خود به بغداد خواستار بازگشایی سریع گذرگاه 'طریبیل' با عراق شد، گفت: هنوز مناطق غرب شهر 'الرطبه' تا مرز طریبیل در غرب الانبار، امنیت مناسب ندارد و تروریست ها در این مناطق حضور دارند.
وی خاطر نشان كرد كه به دلیل وجود تهدیدهای امنیتی تصور نمی كند كه گذرگاه طریبیل و جاده راهبردی تبادل كالا بین عراق اردن به این زودی گشایش پیدا كند.
این فرمانده برجسته در نیروهای عشایر الانبار در خصوص علل انفجارهای اخیر در فلوجه نیز گفت: هنوز هسته های خفته داعش در بین شهروندان در فلوجه وجود دارد، اما بدون شك فرماندهان عملیات الانبار در قبال این خلل امنیتی مسوول هستند و باید پاسخگو باشند.
خاورم *4*353*1770*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

سرخط اخبار جهان