ادامه حضور مقامات پاكستاني در نمايندگي هاي ايران براي اداي احترام به مقام آيت الله هاشمي

اسلام آباد - ايرنا - همزمان با سومين روز گشايش دفتر يابود آيت الله هاشمي رفسنجاني در سفارت و سركنسولگري هاي جمهوري اسلامي ايران در پايتخت و ايالات مختلف پاكستان، حضور مقامات و شخصيت هاي پاكستاني و ديپلمات هاي مقيم اين كشور براي اداي احترام به اين شخصيت بزرگ ايران و جهان اسلام ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'سيد مراد عالي' شاه سروزير ايالت سند پاكستان به عنوان عالي ترين مقام دولت ايالتي، با حضور در كنسولگري كشورمان در كراچي، دفتر يادبود آيت الله هاشمي رفسنجاني را امضا كرد و رحلت وي را به مردم و دولت ايران تسليت گفت.
همچنين تعدادي از وزيران كابينه دولت ايالتي سند صبح امروز در كنسولگري ايران در كراچي حضور يافتند و با امضاي دفتر يادبود، به مقام آيت الله هاشمي اداي احترام كردند.
فاروق ستار رهبر حزب متحده قومي پاكستان هم به عنوان يكي از سرشناس ترين چهرهاي سياسي پاكستان صبح امروز با حضور در كنسولگري ايران در كراچي، دفتر يادبود را امضا كرد.
در شهر پيشاور مركز ايالت خيبرپختونخوا نيز اقبال ظفر جهگرا حكمران اين ايالت در كنسولگري كشورمان حضور يافت و با امضاي دفتر يادبود، درگذشت آيت الله هاشمي را تسليت گفت.
اسد قيصر رئيس مجلس ايالتي خيبر پختونخوا نيز با ارسال نامه رسمي به كنسولگري ايران در پيشاور، مراتب تسليت و همدردي خود را اعلام كرد.
در كنسولگرهاي كشورمان در شهرهاي كويته و لاهور مراكز ايالت هاي بلوچستان و پنجاب نيز شخصيت ها و مقامات دولت و پارلمان ايالتي دفتر يادبود بزرگ مرد انقلاب اسلامي ايران را امضا كردند.
شهباز شريف، برادر نخست وزير پاكستان و سروزير ايالت پنجاب نيز با صدور پيامي، درگذشت آيت الله هاشمي را تسليت گفت.
سفارت كشورمان در اسلام آباد امروز نيز همچنان پذيراي شخصيت هاي پاكستاني و ديپلمات هاي مقيم اسلام آباد براي عرض تسليت و اداي احترام به مقام آيت الله هاشمي است.
روز دوشنبه نيز 'محمد نواز شريف' نخست وزير پاكستان با صدور پيامي، درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس جمهوري پيشين جمهوري اسلامي ايران و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را تسليت گفت و تلاش هاي اين شخصيت بزرگ را در مسير وحدت جهان اسلام مورد ستايش قرار داد.
در پيام تسليت نواز شريف آمده است: با ابراز تاثر و تاسف عميق، از جانب ملت و دولت پاكستان، ضايعه درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس جمهوري پيشين ايران را به ملت برادر ايران تسليت مي گويم.
نواز شريف در پيام خود آورده است: آيت الله رفسنجاني نه تنها شخصيتي ارزشمند و اثرگذار در ايران بود، بلكه به عنوان نماد تلاش هاي صلح جويانه در سطح بين المللي، شخصيتي شناخته شده بود. تلاش هاي آيت الله رفسنجاني به عنوان يك شخصيت متعادل، منطقي و عملگرا براي پيشبرد ايران، براي وحدت جهان اسلام نيز راهگشا بود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني، بعد از سالها مجاهدت و تلاش دلسوزانه و خالصانه در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامي براي عظمت و عزت ايران زمين، روز 19 دي ماه سال 1395 در سن 82 سالگي و بر اثر عارضه قلبي، به ديدار معبود شتافت.
آساق**1723 - انتشار دهنده - محمدرضا منافي

سرخط اخبار جهان