۱۷ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۱۲
کد خبر: 82376762
T T
۰ نفر
حمايت رئيس مجلس نمايندگان آمريكا از رژيم صهيونيستي

تهران- ايرنا- «پل رايان» نماينده جمهوريخواه ايالت ويسكانسين آمريكا و رئيس مجلس نمايندگان اين كشور روز جمعه در توييتي تاكيد كرد: آمريكا در كنار اسرائيل خواهد ماند.

به گزارش روز جمعه ايرنا، رايان در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توئيتر با اشاره به اقدام كنگره آمريكا در محكوميت قطعنامه سازمان ملل متحد عليه شهرك سازي رژيم صهيونيستي، نوشت: دولت با اين اقدام و در زماني كه اسرائيل به شدت به كمك ما نياز داشت، پشت اسرائيل را خالي كرد.
نمايندگان كنگره آمريكا روز گذشته (پنجشنبه) با اكثريت آرا قطعنامه شوراي امنيت عليه شهرك سازي رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي را محكوم كردند.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد در قطعنامه اخير خود از رژيم صهيونيستي خواسته بود به فعاليت هاي شهرك سازي در سرزمين هاي اشغالي فلسطين پايان دهد.
نمايندگان كنگره آمريكا با 342 راي در مقابل 80 راي با قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد مخالفت كردند.
در اين راي گيري اكثريت قريب به اتفاق حزب جمهوري خواه به اين مساله راي داد و بخش زيادي از دموكرات ها نيز به آن راي دادند.
اظهارات معاون رئيس جمهوري جديد آمريكا در حالي است كه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در پيام تبريك به دونالد ترامپ به مناسبت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، وي را 'دوست واقعي' اين رژيم ناميد.
نتانياهو در بيانيه اي اعلام كرد، ترامپ دوست واقعي رژيم صهيونيستي است. وي همچنين مدعي شد كه مشتاق همكاري با وي در زمينه 'پيشبرد امنيت، ثبات و صلح در منطقه' است.
نتانياهو ابراز اطمينان كرد كه با همكاري ترامپ به تقويت ائتلاف منحصر به فرد ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي و اعتلاي آن كمك خواهد كرد.
خاورم** 9377*شبس*1613* مترجم: حميد اوضح*انتشار دهنده: عبدالله غفاري

سرخط اخبار جهان