۷ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82363543
T T
۰ نفر
مذاكره برای راه اندازی خط آهن ایران- تاجیكستان- تركمنستان- قزاقستان

تهران- ایرنا- معاون مسافری شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از مذاكره برای برقراری ارتباط ریلی بین ایران، قزاقستان، تركمنستان و تاجیكستان همسو با دستاورد‌های سفر رییس جمهوری به كشور‌های آسیای میانه خبر داد.

به گزارش ایرنا، یكی از برنامه های جمهوری اسلامی ایران گسترش ارتباط ریلی با كشورهای منطقه بویژه آسیای میانه و قفقاز است تا به این وسیله انتقال كالا بین آسیا و اروپا صورت گیرد.
به گزارش سه شنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون مسافری شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: مذاكره مدیران ریلی ایران، قزاقستان، تركمنستان و تاجیكستان در بخش بین الملل در دستور كار قرار گرفته است و جلسه بعدی مسئولان راه آهن های این كشور‌ها تا 6 ماه دیگر برگزار می شود.
میرحسن موسوی درباره حركت قطار فوق‌العاده نخجوان- مشهد در روز نهم دی ‌ماه امسال گفت: این قطار فوق العاده كه با هدف خدمت رسانی به زائران مشهد مقدس برقرار شده است ساعت 10:30 نهم دی ماه از نخجوان حركت می كند.
به گفته وی، با توجه به تفاوت استاندارد ریل‌ها در جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مسیر، عملیات تعویض بوژی (چرخ قطار) در ایستگاه جلفا انجام می شود.
وی افزود: در صورتی كه آنها موفق به فروش بلیت تمام صندلی‌های این قطار فوق العاده نشوند، شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به مسافران ایرانی بلیت می فروشد.
به گفته وی، این بلیت‌ها به صورت برخط (آنلاین) یا از طریق آژانس‌‌های مسافربری و ایستگاه‌های تبریز، تهران و مشهد قابل خرید خواهد بود.
موسوی اضافه كرد: این خط همسو با توافق رییسان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری می‌رسد كه افزون بر اهداف زیارتی موجب توسعه صنعت گردشگری بویژه «توریسم درمانی» و ایجاد ظرفیت برای دسترسی مسافران نخجوانی به سایر شهرهای ایران از طریق شبكه ریلی كشور می‌شود.
به گزارش ایرنا، طبق گزارش شركت راه آهن جمهوری آذربایجان مسافران این قطار از چهارم دی ماه خرید بلیت را به طور برخط یا از پایانه های راه‌آهن این كشور آغاز كرده اند.
اقتصام**1108**1961** تنظیم كننده: ایرج منصوری** انتشاردهنده:‌ مریم مسعود
۰ نفر