۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82346490
T T
۰ نفر
جان كری خواستار تسلیم مخالفان در برابر اسد شد

تهران - ایرنا - منابع بلندپایه دیپلماتیك در گفتگوی اختصاصی با نشریه القبس اعلام كردند : جان كری وزیر امور خارجه آمریكا در نشست اخیر حامیان مخالف دولت سوریه كه به میزبانی پاریس برگزار شد، از طرف های معارض سوری خواسته است كه در برابر خواسته های دولت دمشق تسلیم شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا این منابع بلندپایه به 'القبس' گفتند : جان كری خواستار خروج افراد مسلح از حلب و حضور آنها پای میز مذاكره در ژنو شده و تاكید كرده است كه هیچ گونه ضمانت و پیش شرطی برای مخالفان دولت سوریه وجود ندارد .
این منابع افزودند : مخالفان دولت سوریه از مواضع جان كری در نشست پاریس سرخورده شدند چرا كه وزیر امور خارجه آمریكا به آنها این مسأله را ابلاغ كرد كه دولت باراك اوباما تنها برای مبارزه با داعش فعالیت می كند و طرحی برای كنار زدن بشار اسد از قدرت ندارد.
این منابع تاكید كردند : لحن سخنان جان كری در نشست پاریس نیز به گونه ای بود كه وی از مخالفان مسلح دولت سوریه خواست در برابر روسیه ایران و بشار اسد تسلیم شوند و كری در سخنان خود نیز مخالفان دولت سوریه را به ناكامی در حفظ توافق آتش بس با مسكو متهم كرد .
یك منبع مسئول در اتحادیه اروپا كه نخواست نامش فاش شود نیز در گفتگو با نشریه القبس كویت این اظهارات جان كری خطاب به مخالفان دولت سوریه را تایید كرد و گفت : كری در نشست پاریس از تمامی كشورهای حامی معارضان سوری خواست تا افراد مسلح را وادار به خروج از حلب كنند چرا كه این تنها راه متقاعد كردن مسكو برای كسب اطمینان روسیه از خروج اعضای جبهه النصره و جبهه فتح الشام از حلب است.
این منبع اروپایی گفت : جان كری مخالفان دولت سوریه را تهدید كرده است كه در صورت مخالفت با پیشنهادات واشنگتن حمایت های آمریكا از آنها به طور كامل قطع خواهد شد و مخالفان دولت سوریه باید بدون هرگونه پیش شرطی برای مذاكره راهی ژنو شوند و با دولت سوریه مذاكره كنند.
خاورم*320*1579
انتشار دهنده: مرضیه فاتحی علیشاه
۰ نفر

سرخط اخبار جهان