۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۷:۳۵
کد خبر: 82334226
T T
۰ نفر
پارلمان رژیم صهیونیستی با طرح قانونی كردن تصرف زمین های فلسطینیان موافقت كرد

تهران - ایرنا - پارلمان رژیم صهیونیستی (كنست) شامگاه دوشنبه در رای گیری مقدماتی خود با طرح قانونی كردن نزدیك به یكصد محله در كرانه باختری رود اردن كه بر روی زمین های خصوصی فلسطینیان ساخته شده ، موافقت كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در رای گیری مقدماتی كنست 60 نماینده به این طرح رای مثبت و 49 نماینده نیز رای منفی دادند كه بر این اساس پارلمان رژیم صهیونیستی به صورت اصولی با این طرح موافقت كرده است.
این لایحه برای تصویب نهایی باید در سه مرحله ازسوی نمایندگان كنست رای گیری شود و به تصویب برسد.
براساس این طرح ؛ 330 واحد مسكونی شهرك صهیونیستی «عمونا» و اراضی كه به صورت قانونی در مالكیت فلسطینی ها قرار دارند ؛ به شهرك نشینان صهیونیستی در كرانه باختری منتقل می شود.
این لایحه باعث نگرانی‌ جامعه بین المللی شده كه معتقد است كه هر نوع ساخت و ساخت شهرك صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، غیرقانونی و یك تهدید برای توافق آینده صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان است.
پیش تر گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه متشكل از نمایندگان آمریكا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا با ابراز مخالفت شدید با ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، هشدار داد كه ادامه این شهرك سازی ها احتمال تشكیل دو كشور را به خطر می اندازد و مانعی بر سر راه تحقق صلح است.
این گروه در ماه ژوئیه با انتشار گزارشی، از رژیم صهیونیستی خواسته بود سیاست ساخت شهرك در اراضی اشغالی را متوقف كند.
برآوردهای فلسطینی ها نشان می دهد كه بیش از 600 هزار شهرك نشین صهیونیست در كرانه باختری و بیت المقدس اشغالی ساكن هستند.
مذاكرات میان تشكیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در آوریل 2014 میلادی به علت مخالفت این رژیم با توقف شهرك سازی و آزادی اسیران قدیمی فلسطین متوقف شد.
خاورم**9365**1392
مترجم: رضا میرزائی**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی
۰ نفر

سرخط اخبار جهان