۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 82330411
T T
۰ نفر
شكسته شدن خط انتقال نفت خام خوزستان در چهارمحال وبختیاری

شهركرد - ایرنا - بخشدار میانكوه شهرستان اردل چهارمحال وبختیاری از شكسته شدن لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در پی بارندگی های 48 ساعت گذشته و رانش زمین در منطقه 'گندمگار' این استان خبر داد.

امام داد شهبازی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این پدیده طبیعی كه شامگاه جمعه اتفاق افتاد موجب جاری شدن نفت خام در رودخانه 'سرخون' در این منطقه شد.
وی از آماده باش و اعزام بموقع نیروهای امداد و نجات در كمترین زمان ممكن برای مهار نفت و ترمیم خط لوله خبر داد و تصریح كرد: از ساعات اولیه وقوع حادثه، ماموران و كارشناسان خطوط نفت استان اصفهان برای مهار نفت وارد عمل شده اند.
بخشدار میانكوه با اشاره به وجود تعدادی مزرعه پرورش ماهی سردابی در مسیر رودخانه سرخون و آلودگی نفتی افزود: احتمال تلفات محصولات آبزی در مزارع پایین دست حادثه دور از انتظار نیست.
وی اظهار كرد: آب رودخانه سرخون برای مصارف شرب و خانگی استفاده نمی شود، اما احتمال وارد شدن خسارت به زمین های كشاورزی پایین دست وجود دارد.
بخشدار میانكوه بیان كرد: با پیش بینی مسئولان شركت نفت اصفهان كار تعمیر خط انتقال نفت تا پایان روز جاری به اتمام خواهد رسید.
شهرستان اردل در سال های گذشته به دلیل سستی خاك و ناهمواری زمین با رانش زمین مواجه بوده است.
شهرستان اردل از توابع چهارمحال و بختیاری در 95 كیلومتری شهركرد واقع است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهكردی
6199/6021
۰ نفر