۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82290432
T T
۰ نفر
واشنگتن پست : جنجال ایمیل ها بر نتیجه انتخابات آمریكا تاثیر خواهد گذاشت

تهران - ایرنا - واشنگتن پست در سرمقاله روز دوشنبه خود نوشت: ماجرای تازه ای میل ها كه مدیر پلیس فدرال آمریكا 'اف.بی.آی' آن را مطرح كرد، بی شك بر روی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا تاثیر گذار خواهد بود.

واشنگتن پست می نویسد: '' هیچ كس از این قضیه خوشحال نخواهد بود كه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را نامه مرموزی مشخص كند و یا حداقل تحت تاثیر خود قرار دهد كه تنها 11 روز مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریكا ؛ توسط مدیر 'اف بی آی' FBI منتشر شد.
باید جلوی ضرر و زیان بیشتر را گرفت، معنای این كلام چیست؟ معنای این كلام از نظر 'دونالد ترامپ ' نامزد جمهوریخواهان این است كه راجع به آنچه كه اتفاق افتاده است، نباید دروغ گفت، ماجرای ایمیل ها از ماجرای ' واترگیت' كه بزرگتر نیست .
'در ادامه این مقاله آمده است ؛ هیلاری كلینتون' نامزد دمكراتها برای ریاست جمهوری؛ مستحق زندانی شدن نیست . اصولا اغراق گویی مضحك و نیز دروغگویی , نان و خوراك ترامپ است؛ همان كاندیدایی كه عجز و ناله می كند در اعلام نتیجه نظرسنجی ها 'تقلب' شده است؛ چرا چون نظرسنجی ها او را بازنده می شناسد.
'ترامپی كه از روی بی مبالاتی از تئوری های توطئه بانكداران جهانی در سایه صحبت می كند و می گوید كه آنها علیه حاكمیت ملی آمریكا توطئه می كنند، ترامپی كه كار روند انتخابات را خوار و تخریب می كند و مخالفان خود را ' نادرست ' معرفی می نماید.
حال در یك چنین فضا و موقعیتی، یك چنین مردی نهایت بهره برداری را می كند و كاملا نسبت به درك این مهم بی اعتناست كه این اعمال او چه لطمه ای به دمكراسی آمریكا وارد خواهد ساخت، اصولا این عادت و خوی ترامپ است و این قبیل كارها از او قابل پیش بینی است.
این مقاله می افزاید؛ اما از نظر كلینتون و دمكراتها؛ جلوی ضرر بیشتر را گرفتن معنایش این است كه در ریشه یابی قضایا, نیاییم انگیزه اولیه كاری كه مدیر FBI ' جیمز بی. كومی' انجام داده است را متوجه خود او بدانیم و یا اینكه به او اتهام واهی بزنیم، نظیر همان كاری كه 'هری رید ' رهبر دمكرات اكثریت سنا انجام داد؛ و بگوییم كه كومی امكان دارد 'قانون هچ ( دریچه) ' Hatch Act را نقض كرده و عامدانه می خواسته ترامپ انتخاب شود .
'قانون هج اكت' ( Hatch Act ) در سال 1939 تصویب شد و رسما به نام { قانون منع جلوگیری از فعالیت های سیاسی زیان آور} نامیده می شود .'
این قانون؛ یكی از قوانین فدرال آمریكاست كه مهمترین اصل آن این است كه تمامی كاركنان قوه مجریه را از درگیر شدن در برخی فعالیت های سیاسی منع می كند. رئیس جمهور؛ معاون اول رئیس جمهور و بعضی از مقام های بلندپایه شاخص در قوه مجریه از این قانون مستثنی هستند.
نام این قانون از سناتور ' كارل هچ' از نیومكزیكو اقتباس شده و در اصلاح 2012 اصلاح شده است.
در ادامه این مقاله آمده است؛ یك چنین اتهام زنی ابلهانه به نظر می رسد و از سوی كسانی مطرح می شود كه عملا كومی را چند ماه قبل مشروع شمردند یعنی همان هنگام كه او اعلام كرد كه هیچ مبنای قانع كننده ای برای تحت تعقیب قرار دادن خانم كلینتون وجود ندارد.
در ضمن, سخنگوی رئیس جمهور ' اوباما ' هم روز دوشنبه اعلام كرد كه فارغ از هر حكمتی كه پشت اقدامات آقای كومی نهفته باشد؛ هیچ مبنایی برای یك چنین اتهام زنی هایی وجود ندارد.
خوب در مورد خود كومی چه؟ آیا چیزی وجود دارد كه او بتواند با آن از میزان خسارتهای آسیبی كه رسانده است، بكاهد ؟
واشنگتن پست در سر مقاله خود تصریح كرده است؛ كومی در ماه ژوئیه اعلام كرد كه هدفش فقط شفاف سازی است ، اما كومی در این كاری كه انجام داد اگر هم قصدش صرفا شفاف سازی بوده و این قضیه را سر زبانها انداخته ؛ در مقابل؛ كار چندانی برای روشن ساختن ذهن رای دهندگان انجام نداده است .
'بخش عمده تمام آنچه كه ما از چند و چون ماجرا می دانیم ؛ از منابع بی نام و نشان ذكر شده است . گمان بر این است كه برخی از این منابع درون خود FBI و مورد تائید كومی هستند . '
'مطمئنا مفیدتر خواهد بود اگر ما چنین اطلاعاتی را با ذكر تمام جزییات تا آنجا كه ممكن است از خود آقای كومی به عنوان سوابق پرونده داشته باشیم. آیا او می تواند شفاف سازی كند بدون آنكه بیشتر از این وزن خود را روی پرونده بیندازد؟ '
این مقاله می افزاید ؛ راهی وجود ندارد كه ما بدانیم همه آنچه كه یك فرد بیگانه از ماجرا می تواند بگوید این است: اگر او بتواند؛ باید اینك راه پیش رو برای جلوگیری از آسیب بیشتر, برای بقیه ما روشن است.
'خانم كلینتون از روی جهالت و تكبر به رهنمودهای وزارت خارجه بی اعتنایی و در زمانی كه وزیر خارجه بود از یك سرور شخصی ای میل استفاده كرد'.
در سرمقاله واشنگتن پست تصریح شده است؛ آنچه كه ما می دانیم این است كه FBI در تحقیقات تكمیلی اش به این نتیجه رسیده است كه این اقدام كلینتون ضربه ای بر امنیت ملی آمریكا وارد نیاورده است، ضمن آنكه هیچ گونه بی احتیاطی ای در مورد اطلاعات محرمانه صورت نگرفته است و دلیلی برای آنكه این كار تحت پیگیری قانونی قرار گیرد، وجود ندارد.
'آنچه كه ما می دانیم این است كه دستگاهی دیگر مورد توجه FBI قرار گرفته است كه ممكن است، حاوی ای میل هایی باشد یا نباشد, توسط خانم كلینتون فرستاده شده باشد یا نباشد , المثنای ای میل هایی باشد كه پیش از این مورد بازرسی FBI قرار گرفته اند یا نگرفته اند.'
در اینجا, هیچ دلیلی ندارد كه ما باور كنیم ایمیل های جدید ؛ البته اگر ایمیلی وجود داشته باشد، مغایر با داستان است كه ظهور كرده است ، كومی روز جمعه گفت كه هیچ چیز این را تغییر نمی دهد .
'اما در عین حال, ما این را هم می دانیم كه ؛ ترامپ كم صلاحیت ترین و خطرناك ترین نامزد معرفی شده از سوی یكی از احزاب مهم كشور برای تصدی مقام ریاست جمهوری است كه ما تا به حال در عمرمان شاهد آن بوده ایم. '
ترامپ به طرز خوف آوری شوالیه مبلغ كاربرد و انتشار تسلیحات هسته ای است و با این رویكرد اصول و هنجارهای دمكراتیك را تحقیر می كند .
در این مقاله با صراحت اعلام شده است كه او(ترامپ) نسبت به قانون اساسی كاملا جاهل است. ، ترامپ در سخنرانیها و اظهارات عمومی اش بطور كلی با واقعیت بیگانه است. او میلی به افشا كردن بنیادی ترین اطلاعات راجع به زندگی حرفه ای و امور مالی اش ندارد ؛ احترامی برای زنان قائل نیست و خوشحال از آن است كه مبنای تبلیغات انتخاباتی اش را بر روی ایجاد تفرقه ؛ تنفر نژادی و تعصبات دینی بنیان نهاده است. '
اروپام**1591** 1908
انتشار دهنده : افشار دارابی

سرخط اخبار جهان