۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۶:۳۵
کد خبر: 82287812
T T
۰ نفر

حكم تفتیش ایمیل های كلینتون صادر شد

۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۶:۳۵
کد خبر: 82287812
حكم تفتیش ایمیل های كلینتون صادر شد

تهران- ایرنا- پلیس فدرال امریكا (اف بی آی ) برای بررسی ایمیل های تازه كشف شده مربوط به سرور شخصی هیلاری كلینتون نامزد دمكرات ریاست جمهوری حكم تفتیش گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، دریافت این حكم درحالی صورت گرفته است كه یك نماینده ارشد دمكرات كنگره امریكا، جیمز كولی رئیس اف بی آی را به نقض قانون از طریق تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری متهم كرده است.
این حكم به پلیس فدرال اجازه خواهد داد تا با بررسی ایمیل ها دریابد كه آیا آنها به تحقیقاتش درمورد سرور خصوصی استفاده شده از سوی كلینتون هنگام تصدی وزارت خارجه در سال های 2009 تا 2013 مربوط می شوند یا نه؟
مقامات اف بی آی برای اظهار نظر درمورد وضعیت تحقیقاتشان در این زمینه در دسترس نبودند. رویترز نمی تواند به طور مستقل تایید كند كه حكم تفتیش صادر شده است.
كومی روز یكشنبه تحت فشار شدید دمكرات ها قرار گرفت تا هر چه سریعتر جزئیات ایمیل ها را برای عموم روشن سازد و متحدان این نامزد دمكرات از آن بیم دارند كه تحقیقات تا بعد از زمان برگزاری انتخابات درهشتم نوامبر(18 آبان ) ادامه یافته و انتقال قدرت كلینتون را درصورت پیروزی در انتخابات تحت تاثیر قرار دهد.
افشای این ایمیل ها از سوی كومی در نامه ای به كنگره در روزجمعه ، روزهای پایانی رقابت بین كلینتون و دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواهش را به آشوب كشید.
هری رید رهبر دمكرات ها در سنای امریكا در نامه ای به كومی اظهار داشت كه وی ' قانون هچ ' را كه استفاده از موقعیت دولت فدرال برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات منع می كند، زیر پا گذاشته است.
این سناتور ایالت نوادا در نامه اش خطاب به كومی گفت :' شما ممكن است با این اقدامات كوركورانه تان نقض قانون كرده باشید. '
مشاوران ارشد كلینتون در ستاد انتخاباتی وی نیز پیش از این سخت به كومی تاخته و وی را متهم به تلاش برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات كرده بودند.
شبك 1403 / 1064 مترجم: علی روشندل / انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

سرخط اخبار جهان