۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۵۲
کد خبر: 82283993
T T
۰ نفر
سازمان ملل: گرسنگي، زندگي ميليون ها نفر را در يمن تهديد مي كند

تهران – ايرنا – سازمان ملل متحد هشدار داد كه ميليون ها نفر در يمن در سايه تشديد بحران و درگيري هاي مسلحانه با مرگ دست و پنجه نرم مي كنند.

به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع، «مهند هادي» مدير منطقه اي برنامه جهاني غذا (وابسته به سازمان ملل) گفت كه يمن پيش از شروع بحران نيز با كمبود غذا مواجه بود و درگيري هادر اين كشور نيز خسارت هاي زيادي را به ويژه به زنان و كودكان وارد كرده است.
وي افزود: گرسنگي شهروندان يمن هر روز بيشتر مي شود و مردم اين كشور هر گونه عامل براي بقاء را از دست داده اند و ميليون ها نفر بدون دريافت كمك هاي خارجي نمي توانند به زندگي خود ادامه دهند.
برنامه جهاني غذا در مورد وضعيت وخيم امنيت غذايي و تشديد ميانگين سوء تعذيه در ميان كودكان يمن به ويژه در مناطقي كه دسترسي به آن سخت است، هشدار داد و افزود: نبود امنيت، دستيابي به برخي مناطق را دشوارتر كرده است.
هادي ادامه داد: يك نسل ممكن است به طور كامل به علت گرسنگي دچار مشكل شود و ما به نياز بالا بردن سطح كمك ها، اعم از كمك هاي غذايي و كمك هاي دارويي به شمار زيادي از مردم در زمان مناسب داريم.
وي عنوان كرد: ما از جامعه بين الملل خواهان حمايت از ملت يمن هستيم و بايد نيازهاي اساسي خانواده هاي نيازمند را برطرف كنيم، ولي متأسفانه در حال حاضر مجبور به كاهش سبد غذايي و تقسيم كمك هاي در ميان تعداد خانوارهاي بيشتري هستيم.
حمله همه جانبه عربستان به همراه ائتلافش به يمن در ماه مارس 2015 (ششم فروردين 94) براي حمايت از عبد ربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي و فراري يمن آغاز شد كه تاكنون نتيجه اي جز ويراني تاسيسات زير بنايي و اماكن غيرنظامي يمن و كشته يا زخمي شدن هزاران تن نداشته است.
شبك **خاورم*9364* 1917*مترجم:محسن عزيزي* انتشار دهنده :سيد محمد باقر نوربخش
۰ نفر