۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۸
کد خبر: 82271957
T T
۰ نفر
پليس عراق يكصد خانواده دربند داعش را در جنوب موصل آزاد كرد

تهران – ايرنا – فرمانده پليس عراق روز سه شنبه اعلام كرد كه نيروهاي پليس، يكصد خانواده عراقي در بند داعش را در جنوب موصل آزاد كردند.

به گزارش پايگاه خبري السومريه نيوزعراق، شاكر جودت فرمانده پليس فدرال عراق افزود: اين خانواده ها در روستاي بالجونيه واقع درمنطقه الشوره درجنوب موصل در اسارت عناصر داعش بودند و اجازه خروج از روستا را نداشتند.
فرمانده پليس فدرال عراق افزود : نيروهاي عراقي به طور كامل اين روستا را از دست داعش آزاد كردند.
درهمين حال منابع آگاه درموصل گزارش دادند كه عناصر داعش اهالي 16 روستا در اطراف موصل را براي استفاده از آن ها به عنوان سپر انساني به مركز شهر موصل انتقال داده اند.
عمليات آزاد سازي موصل از اولين ساعات روزدوشنبه آغاز شده و نيروهاي عراقي مواضع تروريست هاي داعش را با آتش سنگين توپخانه در محورهاي شمالي و جنوبي هدف قرار دادند و نيروهاي واكنش سريع نيز به 6 كيلومتري جنوب اين شهر رسيده اند.
گفته مي شود نيروهاي عراقي كه از سه محور به سمت موصل در حال پيشروي هستند، دريكي از محورها به 7 كيلومتري و در دو محور ديگر به 20 تا 50 كيلومتري اين شهر رسيده اند.
انتظار مي رود اين عمليات كه با وجود مشاركت حدود 30 هزار نيروي دولتي و مبارزان قبايل سني و پيشمرگه ها هفته ها يا حتي ماه ها به طول بيانجامد. گفته مي شود 4 الي 8 هزار داعشي در موصل مستقر هستند.
خاورم**9365** 1064
مترجم: رضا ميرزائي* انتشار دهنده ' فرشاد محسن زاده
۰ نفر

سرخط اخبار جهان