۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82267396
T T
۰ نفر
نجار:اجباری شدن بیمه حوادث در دستوركار مدیریت بحران است

تهران- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران كشور گفت: پیگیری اجباری شدن بیمه حوادث در سراسر كشور در دستور كار این سازمان قرار دارد.

اسماعیل نجار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا تاكید كرد: صنعت بیمه باید درمبحث مدیریت بحران كشور هرچه پررنگ تر دیده شود ودر سراسر كشور به اجرا درآید.
وی درباره روند لایحه بیمه حوادث در مجلس خاطرنشان كرد: لایحه اجباری شدن بیمه حوادث پس از طرح درصحن علنی مجلس نهم و تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع و مقرر شد تا مجلس نظر شورای نگهبان را تعمیم دهد وهم اینك نیز لایحه بیمه حوادث در دستور كار قرار دارد.
وی اظهار كرد: هر چند بیمه حوادث باید به همه استان های كشورتسری یابد اما در زمان حاضر بیمه حوادث به طور اجباری در كشور اجرا نمی شود.
این مقام مسئول در سازمان مدیریت بحران در عین حال به برخی استان ها هم اشاره كرد كه بیمه یاد شده به صورت جدی در آنها دنبال می شود كه استان گلستان از جمله این استان ها به شمار می آید.
نجار با اشاره به لایحه بیمه حوادث درمجلس شورای اسلامی افزود: لایحه اجباری شدن بیمه حوادث از دولت گذشته در مجلس شورای اسلامی مطرح بوده است و هنوز نیز در مجلس دهم دنبال می شود.
نجار میزان اعتبار تخصیص یافته به بحث بیمه حوادث را 20 هزار میلیارد ریال ذكر كرد وگفت: این مبلغ در مجلس نهم پیش بینی شد و قرار بود ، طبق ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران در اختیار این سازمان قرار بگیرد وظرف مدت 10 سال، پوشش بیمه ای آن توسط خود مردم كامل شود.
معاون وزیركشور در حوزه بحران ، اجباری شدن بیمه حوادث را اتفاق بزرگی دانست و خاطرنشان كرد: این امر دركیفیت ساخت وسازها، افزایش سرعت كار مدیریت بحران و نیز كاهش هزینه های دولت تاثیرگذار است؛ علاوه براین شركت های بیمه ای را ملزم به پرداخت وجبران خسارات وارده ناشی از حوادث طبیعی می كند و دیگرنیازی نیست تا دولت هزینه ای بابت خسارات وارد بپردازد.
نجار با اشاره به ضرورت بیمه حوادث تصریح كرد: هر سال 200 هزار واحد مسكونی در كشور به مقاوم سازی نیاز دارد؛ ضمن اینكه تا امروز یك میلیون و 800 واحد بازسازی شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران كشور درادامه به پوشش بیمه حوادث در میان اعضای كمیته امداد اشاره كرد وگفت: خوشبختانه با هماهنگی رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره)، تمام اعضای این كمیته تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.
به گزارش ایرنا در ماده 12 قانون مدیریت بحران به دولت اجازه داده شده است تا در صورت وقوع حوادث طبیعی و سوانح پیش بینی نشده معادل یك و دو دهم (2/1) از بودجه عمومی هر سال را از محل افزایش تنخواه گردان خزانه تأمین كند تا به صورت اعتبارات خارج از شمول با پیشنهاد شورای عالی و تأیید رئیس جمهور هزینه شود.
اجتمام**9136**1776
خبرنگار: فرزانه جلالیان**انتشار دهنده:لیلا خطیب زاده
۰ نفر