۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۸:۵۱
کد خبر: 82261515
T T
۰ نفر
مقدماتی جام جهانی فوتبال؛ دژ مستحكم ایرانی مقابل كره جنوبی

تهران - ایرنا - هفته چهارم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا روز سه شنبه برگزار می شود و تیم ایران با دژ مستحكم دفاعی خود در دیداری سرنوشت ساز به مصاف كره جنوبی می رود تا با پیروزی در این نبرد حساس گامی بزرگ برای مسجل كردن صعودش به جام جهانی 2018 روسیه بردارد.

به گزارش ایرنا، ایران و كره جنوبی كه هم اكنون با هفت امتیاز در رتبه های اول و دوم جدول رده بندی گروه نخست مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره كهن قرار دارند، از ساعت 18 و 15 دقیقه روز سه شنبه هفته جاری در ورزشگاه یكدست سیاه پوش آزادی و با حضور فوتبال دوستان عزادار سالار شهیدان كریلا درحالی به مصاف هم می روند كه هواداران تیم ایران به دنبال اثبات فرهنگ عاشورایی خود به جهانیان هستند.
تیم ملی فوتبال ایران كه روز پنجشنبه هفته گذشته سه امتیاز طلایی را از تاشكند به سوغات آورد، می تواند با پیروزی برابر كره جنوبی نیز، بخش مهمی از راه صعود به جام جهانی را طی كند.
تیم كشورمان درحالی به مصاف كره جنوبی می رود كه از اول خردادماه سال 1392 تاكنون برای حریفان آسیایی شكست نخورده است. به این آمار تحسین برانگیز باید 329 روز گل نخوردن مقابل تیم های آسیایی را هم اضافه كرد.
تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی برزیل به بعد در 23 دیدار به مصاف حریفان خود رفته كه 16 بازی را بدون گل خورده به اتمام رسانده است تا هر روز به ركورد جدیدتری نزدیك شود.
تیم تحت هدایت «كارلوس كی روش» با تفكرات این مربی پرتغالی بین المللی در سه دیدار ابتدایی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 گلی دریافت نكرده است.
«علیرضا بیرانوند» درون دروازه تیم ملی ایران با كمك مدافعان آماده ای همچون «سیدجلال حسینی»، «پژمان منتظری»، «مرتضی پورعلی گنجی»، «رامین رضائیان»، «میلاد محمدی» و «احسان حاج صفی» كه با توجه به ویژگی های تیم مقابل به تصمیم كی روش به تناوب در تركیب اصلی قرار می گیرند، دژ مستحكمی را مقابل دروازه تیم ایران ایجاد كرده اند.
دفاع تیمی ایده آل و یكدست ایران كه در ضد حملات و زمان مالكیت توپ می تواند خیلی سریع در فاز هجومی نیز موفق باشد، تیم ملی كشورمان را به بهترین تیم آسیا در چهار سال اخیر تبدیل كرده است.
مدافعان ایران علاوه بر دفاع از دروازه تیم خود در ضربات ایستگاهی نیز خطرناك هستند و در دیدار با ازبكستان این «سیدجلال حسینی» بود كه از قلب دفاع به جلو آمد تا با هوشمندی تك گل ارزشمند تیم كشورمان را به ثمر برساند.
حالا شاگردان كی روش در آزمونی سخت برابر كره ای قرار می گیرند كه برخلاف خط دفاعی در كار هجومی بسیار قدرتمند و خطرناك است و این مساله را به خوبی در دیدارهای قبلی خود نشان داده است.
كره جنوبی با اتكا به لژیونرهای خود كه در لیگ جزیره و بوندسلیگا فعالیت می كنند، برای همه حریفان مشكل ساز است و رویارویی ایران با این تیم می تواند یكی از جذابترین جدال های آسیا را در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی رقم بزند.
در نهایت امتیازات دیدار با كره جنوبی بسیار سرنوشت ساز است و ملی پوشان فوتبال ایران می تواند با حمایت هوادارانش، گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی روسیه بردارد.

**برنامه دیدارهای هفته چهارم مقدماتی جام جهانی در گروه نخست آسیا:
سه شنبه 25 آبان ماه:
قطر - سوریه/ ساعت 14
ازبكستان – چین/ ساعت 14
ایران – كره جنوبی/ ساعت 18 و 15 دقیقه
*جدول رده بندی:
1-ایران 7 امتیاز و تفاضل گل به اضافه 3
2-كره جنوبی 7 امتیاز و تفاضل گل به اضافه 2
3-ازبكستان 6 امتیاز
4-سوریه 4 امتیاز
5-چین یك امتیاز
6-قطر بدون امتیاز
ورزشی**3783** 1701
گزارشگر: امیر میرزاییان* انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر