نماینده مجلس فلسطین:مذاكرات سازش بیهوده بود،تنها گزینه رویاروئی با اشغالگران است

رام الله – ایرنا – «ابراهیم دحبور»عضو فراكسیون تغییر واصلاح در پارلمان فلسطین تاكید كرد كه در طول دو دهه گذشته عقیم و بیهوده بودن راهكار مذاكره و سازش با رژیم صهیونیستی ثابت شده و اكنون تنها گزینه مقاومت و رویاروئی با اشغالگران صهیونیست است.

دحبور در گفت وگو با ایرنا تاكید كرد كه ادامه روش بیهوده مذاكرات سازش باعث نخواهد شد كه رژیم صهیونیستی به حقوق غصب شده مردم فلسطین اعتراف كند.
وی خاطرنشان كرد: دیگر بر احدی پوشیده نیست كه مذاكرات سازش و دیدارهای با مقامات رژیم صهیونیستی فایده ای برای مردم فلسطین نخواهد داشت و این رژیم حاضر نخواهد شد به اشغال خاك فلسطین پایان دهد و حتی از بخشی از سرزمین های اشغالی عقب نشینی كند.
نماینده پارلمان فلسطین با اشاره اقدام های بین المللی برای احیای روند سازش كه با حمایت برخی دولت های عربی در حال انجام است، تصریح كرد: مسائلی كه به عنوان راه حل نهایی و یا موضوعات مرحله ای معروف شده در هیچ مذاكره و گفت وگویی به طور جدی مطرح نمی شوند.
دحبور گفت: عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از كرانه باختری و نوار غزه و تحویل آن به مسئولان فلسطینی مهمترین بخش از راه حل مرحله ای بود كه به هیچ وجه اتفاق نیفتاد.
وی افزود: به همین دلیل ما به عنوان نظام سیاسی فلسطین همچنان در موقعیت قبلی خود درجا می زنیم و سخن از بازگشت به پشت میز مذاكرات سازش به ویژه در شرایط دشوار كنونی منطقه و جهان فقط مصرف تبلیغاتی دارد.
نماینده پارلمان فلسطین خاطرنشان كرد: همه می بینیم چطور كشورهای مختلف درگیر مشكلات داخلی خود شده اند، به ویژه اینكه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا نیز قرار داریم.
دحبور تصریح كرد: آمریكا در این مرحله فقط نقش تماشاچی دارد و مانند دهه های گذشته، این بار هم پرونده را به رئیس جمهوری جدید تحویل خواهد داد.
وی با اشاره به بازتاب ها و پیامدهای منفی دو دستگی های داخلی فلسطین در دو بعد جغرافیایی و سیاسی ، گفت كه رژیم صهیونیستی از این مساله برای وقت كشی و افزایش تجاوزگری های خود سوء استفاده می كند.
نماینده پارلمان فلسطین تاكید كرد: برای سرو سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین ، مبارزه با یهودی سازی و جنایات سركوبگرانه رژیم صهیونیستی به تلاش های جدی نیاز داریم.
دحبور هشدار داد كه مذاكره سازش در سایه چنین واقعیت هایی باعث تحقق آرزوهای دشمن صهیونستی و تسریع در فروپاشی كرانه باختری و جدایی هرچه بیشتر آن از نوارغزه خواهد شد.
خاورم ** 387**390** 1324

سرخط اخبار جهان