۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۰۱
کد خبر: 82099189
T T
۰ نفر
باكو به رسميت شناختن نسل كشي ارامنه را مغرضانه و غير منصفانه دانست

باكو – ايرنا – وزارت امور خارجه آذربايجان اقدام امروز (پنجشنبه) پارلمان آلمان مبني بر به رسميت شناختن نسل كشي ارامنه را مغرضانه و غير منصفانه دانست .

به گزارش ايرنا ، حكمت حاجي اف سخنگوي وزارت امور خارجه آذربايجان در واكنش به تصويب قطعنامه اي از سوي پارلمان آلمان كه در آن موضوع نسل كشي ارامنه در اوايل قرن بيستم ميلادي ، به رسميت شناخته شده است ، گفت : تحريف وقايع تاريخي و استفاده از آن براي اهداف سياسي٬ قابل قبول نيست .
حاجي اف اين اقدام پارلمان آلمان را نمونه بارز استانداردهاي دوگانه عنوان كرد و افزود: اين در حالي صورت مي گيرد كه پارلمان آلمان اشغال بخشي از سرزمين هاي آذربايجان از سوي ارمنستان و رانده شدن بيش از يك ميليون آذربايجاني بر اثر تجاوز نظامي اين كشور از خانه و كاشانه خود و كشتار دسته جمعي آذربايجاني ها به دست نظاميان ارمني در جريان جنگ قره باغ را ناديده مي گيرد و در باره موضوع تاريخي101 سال پيش و آن هم تحريف شده ، قطعنامه اي را صادر مي كند .
سخنگوي وزارت امور خارجه آذربايجان همچنين اظهار داشت ، اين اقدام پارلمان آلمان موجب انحراف افكار عمومي اين كشور و بطور كلي جامعه جهاني مي شود .
خاورم ** 337**2041**

سرخط اخبار جهان