۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۴۰
کد خبر: 82094964
T T
۰ نفر
معاون البغدادی ، وزیر جنگ و شماری از فرماندهان داعش در عراق كشته شدند

تهران -ایرنا- نیروهای عراقی از كشته شدن یكی از معاونان البغدادی سركرده داعش ، وزیر جنگ و شماری از فرماندهان این گروه تروریستی خبر دادند.

الشرق الاوسط از بغداد بدون اشاره به اسامی افراد نوشت : فرماندهی عملیات مشترك ارتش عراق با انتشار این خبر افزود: مسوول اطلاعات و امینت این تشكیلات و یكی از معاونان بارز ابوبكر البغدادی و فرمانده ناظر عملیات تروریستی داعش كه مسوول نظارت بر مكاتبات این تشكیلات نیز بوده از جمله كشته شده ها هستند.
واحد عملیات جنگی ارتش عراق شامگاه دوشنبه با اعلام این خبر اضافه كرد: براساس اطلاعات رسیده از واحد امنیتی وزارت كشور این افراد در بمباران هوایی جنگنده های عراقی با هماهنگی فرماندهی كل عملیات ارتش در یكی از مواضع گروه داعش درشهرستان القایم در غرب الانبار در مجاورت مرزهای سوریه به هلاكت رسیده اند.
در این عملیات همچنین تعداد دیگری از تروریست های داعش كشته شده اند.
این گزارش ادامه می دهد: پنج فرمانده دیگر داعش كه در این عملیات كشته شده اند عبارتند از فرمانده گردان تبوك در سوریه و عراق ، مسوول نامه ها و مكاتبات بغداد و ولایت جنوب كه یك عراقی فراری از زندان بوكا بوده ، در این حمله زخمی شد و در بیمارستان جان باخت.
فرمانده كتیبه النغماسیین العرب كه شهروند عربستان بوده ، فرمانده سیستم اطلاعاتی در رژیم گذشته عراق كه از زندان ابوغریب فرار كرده بود و سابقه همكاری با ابومصعب الزرقاوی را نیز در كارنامه داشته است.
وی كارشناس ساخت بمب و مواد منفجره بوده و به دستور مستقیم البغدادی به فرماندهی الرطبه منصوب شده و دستور داشته ازآنجا به سمت بغداد پیشروی كند.
مسوول دادگستری و قضاوت در ولایت الفرات و ولایت البركه عراقی الاصل و از اهالی شهر القائم بوده و بخاطر عضویت در القاعده پیش از این در زندان بوكا بوده است.
وی با الزرقاوی همكای داشته و از افراد مقرب به البغدادی است و فتوای سربریدن بسیاری از مردم عراق را داده است.
شبك ۶۰۰۲**1917
۰ نفر