۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82081127
T T
۰ نفر
باد و گردوغبار در جنوب استان تهران و رگبار و تگرگ در  مركز و شمال آن

تهران-ایرنا- اداره كل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه ای اعلام كرد كه شهرهای جنوبی استان در ساعاتی از امروز و فردا شاهد وزش باد شدید و همراه با گرد و خاك خواهند بود ضمن اینكه وقوع رگبارشدید همراه با تگرگ نیز در مناطقی از استان پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا اداره كل هواشناسی استان تهران روزپنجشنبه در این اطلاعیه افزود: براساس بررسی و تحلیل اطلاعات نقشه های پیش یابی هواشناسی استان تهران امروز و فردا آسمان تهران ابری همراه با وزش باد و در ساعات بعداز ظهر نیز با افزایش رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود ضمن اینكه در شهرهای جنوبی استان نیز ورزش باید شدید و گرد و خاك پیش بینی می شود.
براساس این گزارش پایین ترین و بالاترین دمای امروز و دو روز آینده مناطق استان شامل امین آباد با دمای 18، 16 و 13درجه سانتی گراد و ورامین با 38، 36 و 34 درجه سانتی گراد خنك ترین و گرم ترین هوا را خواهند داشت.
این گزارش حاكی است بیشترین حجم بارندگی روزگذشته نیز در منطقه آبعلی با هفت میلیمتر انجام شد.
اداره كل هواشناسی استان متعاقب این اطلاعیه همچنین در اخطاریه شماره 12خود اعلام كرد در بررسی آخرین داده های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی، یك سیستم همرفتی با پتانسیل بالای بارشی از عصر امروز تا پایان فردا استان تهران را در برخواهد گرفت و باعث رشد ابرهای باران زا و وقوع رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ و وزش باد های شدید موقتی خواهد شد.
در این اخطاریه هواشناسی استان از احتمال وقع رواناب و سیلاب در دره ها و شیب های كوهستانی خبر داد وتوصیه كرد كه تمهیدات لازم برای جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی به كار گرفته شود.
تهرام/7247/1831
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه