۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰
کد خبر: 81862146
T T
۰ نفر
حذف روادید عراق برای زائران صحت ندارد

كربلا - ایرنا - مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق گفت: حذف ویزای كشور عراق برای زائران ایرانی صحت ندارد و تمام ایرانیان برای ورود به كشور عراق باید از قبل ویزا تهیه نمایند.

مصطفی قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به كربلا، اظهار داشت: تاكنون بیش از 20 ایرانی به خاطر ورود غیر قانونی به عراق توسط نیروهای امنیتی این كشور دستگیر شده اند.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت قوانین كشور عراق از سوی تمام زایران ایرانی و مكلف بودن همه زایران ایرانی بر رعایت این دستورات، تصریح كرد: هر فردی بدون ویزا به كشور عراق وارد شود، دستگیر شده و با وی به عنوان مجرم از سوی دستگاه قضایی عراق برخورد خواهد شد.

** زائران ایرانی در كربلا زیاد توقف نكنند
قاسمی با بیان این كه بازگشت زایران ایرانی از كربلا آغاز شده، تاكید كرد: با توجه به حجم زیاد زایران اربعین حسینی در كربلای معلی، زائرانی سعی كنند پس از زیارت (قبل از روز اربعین) این شهر مقدس را ترك كنند و در آن متوقف نشوند.
وی در عین حال گفت: اگر زائران ایرانی تا پنج شنبه در كربلا اقامت داشتند به دلیل حجم یكباره و زیاد زائران حسینی برای ترك كربلا، تعجیل نكنند و خروج خود را از این شهر برای پس از جمعه برنامه ریزی كنند.
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق با تاكید بر این كه زائران ایرانی در هنگام ترك كربلا به هیچ وجه تعجیل نكنند، افزود: در هنگام خروج از كربلا وسایل نقلیه متفاوتی برای زایران پیش بینی شده و زایران باید در هنگام سوار و پیاده شدن به وسایل نقلیه نهایت دقت را بكنند تا با مشكلات شكستگی و آسیب دیده گی مواجه نشوند.
قاسمی ادامه داد: هر آنچه كه در هنگام ورود برای زایران ایرانی در نظر گرفته شده در هنگام خروج نیز مهیا شده است و زایران در صورت برخورد با هر مشكل با شماره تلفن های 07805106699 و 07812729696 تماس بگیرند.
خاورم/1275/1770**1144
۰ نفر

سرخط اخبار جهان