۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۴
کد خبر: 81857444
T T
۰ نفر
وزیر كشور ایتالیا: مساجد بدون مجوز در این كشور بسته می شود

رم- ایرنا- 'انجلینو آلفانو' وزیر كشور ایتالیا وعده بستن مساجد بدون مجوز قانونی در این كشور را داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه 'ایل مساجرو'، آلفانو با اشاره به پدیده مساجدی كه اغلب در اماكنی مانند گاراژها فعالیت می كنند، گفت: در ایتالیا چهار مسجد و 800 عبادتگاه برای مسلمانان وجود دارد. ما اماكن عبادتی غیرقانونی را می بندیم. البته هدف ما جلوگیری از عبادت مسلمانان نیست بلكه می خواهیم عبادت در مكانهایی انجام شود كه مجوز قانونی دارند.
وی با اشاره به خطر تروریسم افزود: خطر برابر با صفر، در هیچ جای جهان وجود ندارد همانطوری كه وقایع ناگوار ترور از سال 2001 تاكنون نشان می دهد. تنها می توان از این وقایع پیشگیری كرد و سرویس های اطلاعاتی ما تاكنون خوب كار كرده اند. ما از آغاز سال میلادی تاكنون 56 هزار نفر را كنترل كرده و 8 هزار خودرور و بیش از 160 كشتی را بازرسی كرده ایم و به این كار ادامه می دهیم.
وی یاد آور شد: محافظت از مرزها تمام مشكلات را حل نمی كند و در فرانسه و بلژیك دیدیم كه چگونه افرادی كه در این دو كشور متولد شده و رشد كرده اند، برای كشتن همشهری های خود اقدام به بمب گذاری كردند.
تارنمای 'دیرتانیوز' وابسته به موسسه ملی آمار ایتالیا نیز نوشت: در پی واقعه تروریستی در پاریس، وزارت كشور ایتالیا با هدف جلوگیری از وقوع چنین وقایعی در این كشور سعی بر شناسایی مساجد بدون مجوز كرده است.
این رسانه اینترنتی اعلام كرد: جمعیت مسلمانان در ایتالیا به یك میلیون و 613 هزار نفر می رسد كه برابر با بیش از 32 درصد كل مهاجران خارجی در كشور است. بحران اقتصادی باعث شد تا جمعیت آنها نسبت به سال قبل 40 هزار نفر كاهش پیدا كند و خیلی ها ایتالیا را ترك كردند.
بر اساس این گزارش، 58 درصد از جمعیت مسلمانان در ایتالیا را مردان تشكیل می دهند. همچنین 70 هزار ایتالیایی نیز به دین اسلام مشرف شده اند و اصلی ترین جوامع اسلامی در شمال غرب ایتالیا ( 39 درصد ) و در شمال شرق (27 درصد ) مستقر هستند.
اروپام**461**1485**1599

سرخط اخبار جهان