۶ آذر ۱۳۹۴، ۲۳:۳۹
کد خبر: 81856326
T T
۰ نفر
یونیسف: در هر ساعت 26 نوجوان آفریقایی قربانی  بیماری ایدز می شوند

نیویورك- ایرنا- صندوق كودكان سازمان ملل 'یونیسف' با بیان اینكه در هر ساعت 26 نفر از كودكان و نوجوانان آفریقایی به بیماری ایدز مبتلا می شوند، اعلام كرد كه شمار مرگ و میر های ناشی از این بیماری در 15 سال گذشته 300 درصد افزایش پیدا كرده است.

به گزارش ایرنا؛ 'یونیسف' روز جمعه با انتشار گزارشی ضمن هشدار در مورد افزایش مرگ ومیرهای ناشی از بیماری ایدز، خواستار تدابیر درمانی بیشتری در مورد این بیماران و افزایش اقدامات آموزشی برای مصون نگهداشتن نوجوانان آفریقایی در مقابل این بیماری شد.
كریگ مك كلور سرپرست برنامه جهانی مبارزه با بیماری 'اچ آی وی' صندوق كودكان سازمان ملل، طی كنفرانسی در یوهانسبرگ آفریقای جنوبی، این بیماری را بزرگترین عامل مرگ ومیر نوجوانان 15 تا 19 ساله آفریقایی و دومین عامل مرگ ومیرهای سراسر جهان اعلام كرد و هشدار داد كه شمار قربانیان این بیماری در 15 سال گذشته 3 برابر افزایش پیدا كرده است.
وی، دختران نوجوان را بیشترین قربانیان این بیماری در كشورهای آفریقایی ذكر كرد و یادآور شد كه 70 درصد از مبتلایان به این بیماری، دختران سنین 15 تا 19سال این قاره هستند.
در این گزارش اشاره شده است در حالی كه تدابیر آموزشی و بهداشتی تا حدودی از آمار مرگ ومیرهای ناشی از این بیماری كاسته، اما درصد نوجوانان آفریقایی مبتلا به این بیماری تغییر محسوسی نكرده و در حال حاضر از هر 10نوجوان آفریقایی، یك نفر به این بیماری مبتلا است.
یونیسف همچنین اعلام كرده است كه هم اكنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار نوجوان زیر سن 15 سال در این قاره بخاطر این بیماری تحت معالجه قرار دارند.
نهاد مذكور یادآور شده است كه بسیاری از این نوجوانان كه از سنین پایین تر از 2 سال به این بیماری مبتلا شده اند بدون آگاهی از بیماری خود به سنین نوجوانی رسیده اند.
در گزارش مذكور اشاره شده است در حالی كه از سال 2000 میلادی تاكنون، یك میلیون و 300 هزار نفر از مبتلایان به این بیماری معالجه شده اند اما شیوع این بیماری همچنان ادامه داشته و در حال حاضر در هر ساعت 26 نفر از نوجوانان این قاره قربانی ایدز می شوند.
مك كلور نوشته است كه گرچه این نهاد در سال های اخیر دستاوردهای چشمگیری در جلوگیری از انتقال این بیماری از مادران به كودكان خردسال داشته است اما مداوای كودكان و نوجوانان مبتلا و درمان سریع آن ها به سرمایه گذاری های جدی تر و بیشتری نیاز دارد.
اروپام-4-541/ 3404

سرخط اخبار جهان