۶ آذر ۱۳۹۴، ۶:۰۸
کد خبر: 81855641
T T
۰ نفر

ماهواره‌ چین در مدار زمین قرار گرفت

۶ آذر ۱۳۹۴، ۶:۰۸
کد خبر: 81855641
ماهواره‌ چین در مدار زمین قرار گرفت

پكن - ایرنا - چین روز جمعه یكی دیگر از ماهواره‌های سنجش از راه دور ساخت خود را در چارچوب گسترش فعالیت های فضایی‌اش به فضا فرستاد تا بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده در مدار كره زمین قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، مسوولان سازمان هوا فضای چین زمان پرتاب این ماهواره را ساعت 5 و 45 دقیقه صبح امروز (به وقت محلی) اعلام كردند كه از مركز هوایی «تا یو آن» در استان «شان شی» در شمال كشور صورت گرفته است.
سیستم سنجش از راه دور شامل تجهیزاتی برای اندازه گیری و ثبت انرژی بازتابی از سطح زمین و جو پیرامون آن از یك نقطه مناسب بالاتر از سطح زمین است.
بر اساس این گزارش، پرتاب این ماهواره توسط موشك ماهواره بر «لانگ مارچ بی چهار» صورت گرفته كه از مجموعه یاگوآن سال 2006 محسوب می شود.
قرار است این ماهواره برای انجام آزمایش های علمی، بدست آوردن اطلاعات درباره منابع طبیعی، تخمین برداشت محصولات كشاورزی و جلوگیری از بلایای طبیعی مورد استفاده گیرد.
گفته می شود این دویست و نوزدهمین ماموریت خانواده پرتابگرهای «لانگ مارچ» است.
آخرین پرتاب ماهواره سنجش از راه دو چین، هجدهم آبان ماه سالجاری صورت گرفته بود.
همه این ماهواره ها كه با موفقیت به مدار زمین پرتاب شده توسط شركت فناوری «چانگ گوان» ساخته شده كه یكی از شركت های معتبر در زمینه فعالیت های فضایی در كشور چین است.
چینی ها با پرتاب های پی در پی ماهواره به فضا به دنبال ثبت ركوردهای جدید در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های علمی هستند.
چین كه اكنون به یكی از قدرت های جهان در حوزه های مختلف تبدیل شده است، بلند پروازی های فضایی دیگری از جمله اعزام انسان به ماه را در سر می پروراند.
این كشور همچنین تلاش دارد تا سامانه موقعیت سنجی خود را توسعه داده و در این زمینه جایگزینی برای سامانه جهت یابی آمریكا موسوم به «جی پی اس» پیدا كند.
آساق*1597

سرخط اخبار جهان