۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81855056
T T
۰ نفر
مركزتحقيقات جنون دردانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تاسيس مي شود

تهران- ايرنا - معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي گفت: با موافقت اصولي شوراي گسترش دانشگاه هاي علوم پزشكي، مركز تحقيقات جنون ( سايكوز ) در مركز درماني آموزشي و روانپزشكي رازي تاسيس مي شود.

به گزارش ايرنا از دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، دكترحميدرضا خانكه افزود: با تاسيس اين مركز تحقيقاتي و با توجه به وجود اطلاعات بسيار گسترده از انواع بيماري هاي رواني در مركز درماني آموزشي روانپزشكي رازي، برنامه كشوري بهداشت روان جامعه و بيماري هاي رواني تدوين خواهد شد.
به گفته وي مطالعات نشان مي دهد 5 درصد تا 1/5 درصد هر جامعه، به يك نوع اختلال رواني مبتلا هستند.
وي اظهاركرد:‌ مركز درماني آموزشي روانپزشكي رازي با قدمت بيش ازصد سال فعاليت در زمينه بيماريهاي رواني، سهم بسيار بزرگي در درمان و ارائه خدمات درماني به اين بيماران دارد و اين سابقه طولاني در درمان و نگهداري بيماران كه با تنوع بيماري هاي رواني از خفيف قابل درمان تا صعب العلاج را شامل مي شود، سبب شده كه بيماران با توجه به شرايط بيماري، از يك هفته تا 40 سال سابقه بستري در اين بيمارستان را داشته باشند.
معاون تحقيقات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تصريح كرد: قدمت اين مركز درماني آموزشي و تنوع بيماري ها و بيماران مراجعه كننده به اين مركز باعث شده كه گنجينه اي از اطلاعات علمي و باليني در شاخه روانپزشكي، در اين مركز جمع آوري شود كه با تاسيس مركز تحقيقات مربوط به اين بيماري ها اميدواريم بتوانيم برنامه كشوري بهداشت روان جامعه را تدوين و به اين بيماران كمك كنيم.
خانكه اظهارداشت: با توجه به اين پتانسيل، سال گذشته درخواست تاسيس مركز سايكوز از سوي دانشگاه به وزارت بهداشت ارائه شد و خوشبختانه با حمايت دكتر ملك زاده معاون تحقيقات اين وزارتخانه و موافقت شوراي گسترش، اين مركز تحقيقاتي در مركز درماني آموزشي روانپزشكي رازي راه اندازي مي شود.
وي افزود: همزمان با اين مركز تحقيقاتي، آزمايشگاه تحقيقات ژنتيك و بيولوژيك مربوط به بيماري هاي رواني نيز در اين مركز راه اندازي مي شود ضمن آنكه در نظر داريم تا از اين امكانات در توليد شواهد علمي در سلامت روان، از پيشگيري تا توانبخشي استفاده كنيم.
مركز درماني آموزشي روانپزشكي رازي، يكي از قديمي ترين بيمارستان هاي رواني كشور و بزرگترين مركز درماني - آموزشي در خاورميانه است كه از سال 1374 به عنوان مركزي دانشگاهي ( دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ) فعاليت مي كند و با بيش از هزار و دويست نفر از كاركنان (رسمي و قراردادي ) و ظرفيت 1375 تخت مصوب به طور شبانه روزي، خدمات روانپزشكي، پيراپزشكي، پرستاري، روانشناسي، كار درماني، مدد كاري و خدمات كلينيكي و پاراكلينيكي همچون دندانپزشكي، راديولوژي، آزمايشگاه، نوار قلب، الكتروآنسفالوگرافي، فيزيوتراپي، دارو درماني و شوك به مددجويان ارائه مي دهد.
علمي 9014**1724
۰ نفر