۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷
کد خبر: 81854639
T T
۰ نفر
معاون وزير ارشاد: هويت جامعه به ارتباط منطقي فرهنگ و صنعت بستگي دارد

بوشهر- ايرنا- معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در دنياي مدرن امروز ارتباط بين هنر، فرهنگ و صنعت يك ضرورت است زيرا هويت جامعه به ارتباط منطقي بين فرهنگ و صنعت بستگي دارد.

منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس روز پنجشنبه به نقل از علي مرادخاني در گردهمايي روساي انجمن هنرهاي نمايشي كشور درعسلويه گزارش داد: اگر هدف گذاريها براي ارتقا سطح كيفي فرهنگ و برطرف كردن معضلات اجتماعي جوامع پيراموني صنايع باشد مي‌توان با مهندسي معكوس به اجراي مسائل فرهنگي اقدام و از بروز بحران و معضلات پيشگيري كرد.
وي اضافه كرد: براي ايجاد توسعه متوازن در مناطق صنعتي و تحقق پيوست اجتماعي و فرهنگي بايد فعاليتهاي فرهنگي در استان بوشهر بيشتر ساماندهي شود.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به لزوم انعقاد تفاهم‌نامه بين وزارتخانه هاي نفت و فرهنگ و ارشاد گفت: انجام اين امر با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در استان بوشهر به لحاظ اقليمي و تنوع فرهنگي باعث تعالي فرهنگ منطقه مي‌شود.
وي در اد امه هنر تئاتر را يك نماد فرهنگي و هنري فاخر و اصيل توصيف و بيان كرد: كار هنرمندان اين حوزه يك كار مهم تحقيقي و موفق در هدفگذاري در سياست گذاريهاي كلان جامعه است.
مرادخاني با اشاره به توسعه صنعتي شكل گرفته در منطقه ويژه پارس، دغدغه فرهنگي مديران صنعت نفت و فعاليتهاي فرهنگي اجرا شده در اين منطقه گفت: منطقه ويژه پارس با توجه به فعاليت هاي صنعتي و فرهنگي صورت گرفته همواره به عنوان تجلي صنعت و فرهنگ در كانون توجه قرار داد.
وي بيان كرد: پارس جنوبي نقشي بسيار مهم در حوزه فرهنگ به لحاظ تامين فضاهاي موجود از نظر سخت افزاري و نرم افزاري، امور آموزشي و انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري دارد.
معاون وزير ارشاد با ابراز خرسندي از پيوندي كه بين صنعت و فرهنگ در استان بوشهر ايجاد شده افزود: وزارت نفت سابقه زيادي در حمايت از حوزه فرهنگ داشته كه اين حمايت ها همواره مورد تقدير بوده است.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس نيز در اين نشست با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در تقويت روحيه كاري گفت: دستاوردهاي صنعت نفت را در پايتخت انرژي كشور مي توان به منظور ايجاد روحيه شور و نشاط با بهره گيري از فرهنگ و هنر به جامعه منتقل كرد.
مهدي يوسفي افزود: در اين منطقه هزاران نفر از سراسر كشور با قوميت و فرهنگ هاي مختلف براي كمك به توسعه ايران اسلامي به كار براي تحقق اهداف نظام در صنعت نفت مشغول هستند.
وي ادامه داد: ارتباط موثر صنعت و فرهنگ مي تواند در بهره وري بيشتر نقش آفرين باشد لذا در اين منطقه همواره به برنامه ريزي فرهنگي تاكيد زيادي شده است.
مديرعامل منطقه ويژه پارس با اشاره به جايگاه هنر نمايش در بين هنرها و تاكيد مقام معظم رهبري به توليد تئاتر با مفاهيم و مضامين اسلامي، اخلاقي و ايراني گفت: منطقه ويژه پارس تاكنون با اجراي مداوم شش دوره منظم جشنواره تئاتر دفاع مقدس، توليد محصولات تئاتري و حمايت از گروههاي تئاتري به عنوان يكي از مسئوليتهاي حوزه فرهنگي خود گام برداشته كه اين اقدامات مورد توجه قرار گرفته است.
يوسفي افزود: مي توان با استفاده از هنر به انتقال دستاوردها و توانمنديهاي ايران اسلامي در منطقه ويژه پارس به سطح جامعه پرداخت.
منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با مساحت 46 هزار هكتار در استان بوشهر و حاشيه خليج فارس قرار دارد. پارس يك يا پارس جنوبي با 14 هزار هكتار كه شهرستان عسلويه را در بر مي گيرد بخشي از اين منطقه است.
پارس دو(كنگان) با گستره 16 هزار هكتار در شهرستان كنگان و نيز پارس سه يا پارس شمالي) با 16 هزار هكتار مساحت در محدوده شهرستانهاي دير، دشتي، تنگستان و بوشهر ديگر بخشهاي منطقه ويژه اقتصادي پارس را تشكيل مي دهند.ك/1
6043/1858
۰ نفر